1 794 930 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Därför är det bra om det finns reservdelar tillgängligaI InsidersUnited skrev:
Tror min Dewalt är inne på sitt sjätte år så vi får se hur det går.
Batteriet som endast finns tillgänglig i en fysisk butik kostar 300 kronor. Laddaren som inte ens kommer upp när man söker och som inte finns tillgänglig på vare sig webben eller butik kostar även den 300 kronor.useless skrev:
Jag ser det som en indikation på att ett av mina tidigare argument stämmer med verkligheten; inte så lätt att hitta batterier och dyl. när man köper billiga prylar.
De har en rea nu på maskinerna så det kan ju förstås vara så enkelt att batterierna och laddarna är slutsålda. Men att jag endast kan hitta laddaren m.h.a. google och inte deras egen sökfunktion är lite konstigt och potentiellt oroväckande.Lime113 skrev:
För att fortsätta liknelsen med min kära Dewalt så hade nästan jag kunnat gå till grannbutiken och köpt ett batteri om första butiken skulle ha slut. Om den enda återförsäljaren har slut i lager så blir det jobbigare.
Nu har ju Lidl spenderat en hel del kraft på att marknadsföra sitt 20 V system. De har lanserat fler och fler verktyg i det systemet och jag tror inte det första Lidl kommer göra är att göra alla sina (nya) kunder besvikna genom att säga sorry lorry. Man kan aldrig veta men den sista tiden har Lidl inte varit den typen av butik.
Absolut. Och har de en rimlig kvalitet för sitt pris är det ju ett bättre alternativ.T Trunk skrev:
Min poäng är att jag inte kände 6,7 gångers skillnad mellan denna sticksågen jag köpte och den Festool jag fick låna av min kusin. Och för en maskin som inte kommer att gå dag ut och dag in i flera år (d.v.s. hemmapulare) så finns det ingen anledning att köra på annat. Det kommer aldrig dyka upp en situation när jag måste ha maskinen, således är det inte viktigt för mig att jag kan gå ner och köpa den nu-nu. Jag planerar dessutom mina inköp
Är nog en yrkesskada som gör att jag aldrig skulle betala för ett märke på en konsumentprodukt. För det är som Stormare sade så fint i kultklassikern Armageddon: "American components, Russian components... ALL MADE IN TAIWAN!". Skillnader i pris mellan Makita/Dewalt/Milwaukee/Metabo/etc ligger främst i marknadspositionering och marknadsföringsbudget. Alla märken kan leverera allt från uselt till ruskigt bra. De vet själva att de tjänar på illusionen av valfrihet. Det är i mångt och mycket samma saker egentligen, speciellt något så enkelt som ett elverktyg.
Har slagskruvdragare och vinkelslip från både Bosch och Hikoki, nu blev det en tredje uppsättning då batterier och laddare från lidl redan finns. Skönt med verktyg som har så låg appeal att man kan lämna de på utsatta platser utan särskilt hög stöldrisk, men framförallt utan allt för stor smäll ekonomiskt om de stjäls eller går sönder.
Sen är det inte riktigt så lyxigt som det låter. Bosch är basen i batterisystemet hemma, dyra och för finjobb, de förvaras inne i huset.
Hikoki åker runt i arbetsbilen och klarar att jobba i regn och lera en hel dag.
Parkside ligger redo i garaget och har hittills mest varit udda eller sällan använda verktyg.
Bosch är favoriten men helt enig med ovanstående att dessa nya parkside känns riktigt bra och semiproffsiga jämfört med de gröna. Ska hårdtestas i helgen!
Sen är det inte riktigt så lyxigt som det låter. Bosch är basen i batterisystemet hemma, dyra och för finjobb, de förvaras inne i huset.
Hikoki åker runt i arbetsbilen och klarar att jobba i regn och lera en hel dag.
Parkside ligger redo i garaget och har hittills mest varit udda eller sällan använda verktyg.
Bosch är favoriten men helt enig med ovanstående att dessa nya parkside känns riktigt bra och semiproffsiga jämfört med de gröna. Ska hårdtestas i helgen!
Jag har köpt två varianter av lödstationer från Lidl. Den med display värmer på bra medans den här enklare aldrig kommer upp ordentligt i temperatur. Kan dock vara just det exemplaret men det var nån här på forumet som hade samma problem. Dock värt att chansa för 99'-..T turbo100 skrev:
Okey - jag chansar men skruvar ner förväntan en smulaA anis16 skrev:
Sedan har dom nu oxå bits som jag tänker slå till på, tycker dom brukar ha vettiga lådor och man får ju ändå byta dom vanligaste bitsen efter hand..
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Köpte en tidigare idag , tycker den värmer dåligt fast man har max.T turbo100 skrev:
Mejsel spetsen blev inte varm , gick bättre med den vassa spetsiga.
Man får nog det man betalar för
Redigerat:
Okey -galento skrev:
Jag köpte oxå lödstationen och får testa den ikväll.
Slog till på knäskydden som kom med en mycket fin manual som inte minst belyste vad man bör tänka på vid transport av knäskydden! Föredömligt.
Märkpenna till fryspåsar och annat samt en bitssats hamnade i varukorgen, liksom gedigna HSS stegborr
Bits-satsen verkar fin men vad är detta jag fick med?