3 167 läst · 34 svar
3k läst
34 svar
Är detta en bra ränta?
Nu har vi fått vårt hus värderat och jag har börjat jaga räntor idag......
De bästa redovisar jag här:
Rörligt: 2,99%
3 månader 3,13%
1år 3,64%
2år 3,82%
3år 4,02%
5år 4,25%
8år 4.42%
(Vi siktar på att låna 2,1miljoner.)
De bästa redovisar jag här:
Rörligt: 2,99%
3 månader 3,13%
1år 3,64%
2år 3,82%
3år 4,02%
5år 4,25%
8år 4.42%
(Vi siktar på att låna 2,1miljoner.)
Jag kan skriva in vilken bank det är när jag fått mitt lån klart.
Det är inte den bank där jag har byggkrediten idag....jag tussar ihop konkurenterna först och sedan går jag till den bank jag vanligtvis har med resultatet och förhandlar utifrån det.
(Det är en bank i Umeå iaf).
Det är inte den bank där jag har byggkrediten idag....jag tussar ihop konkurenterna först och sedan går jag till den bank jag vanligtvis har med resultatet och förhandlar utifrån det.
(Det är en bank i Umeå iaf).
Japp, det slutade på 2,90%.
Det var SEB som bjöd det först och jag tog med mig det budet till min ordinarie bank Swedbank (Föreningssparbanken) som erbjöd samma ränta.
Vi var och skrev papperen igår (2006-10-05) och då hade räntan stigit något men det blev 2,93% och vi delade upp lånet i fyra ungefär lika stora delar och kör allt på rörlig ränta.
Det var SEB som bjöd det först och jag tog med mig det budet till min ordinarie bank Swedbank (Föreningssparbanken) som erbjöd samma ränta.
Vi var och skrev papperen igår (2006-10-05) och då hade räntan stigit något men det blev 2,93% och vi delade upp lånet i fyra ungefär lika stora delar och kör allt på rörlig ränta.
Har 2,89% på mitt rörliga genom handelsbanken (GBG).
Rabattsattsen är -1,26% enligt lånepappret men på handelsbankens/stadshypoteks hemsida hittar jag ingen info om någon helt rörlig ränta, bara 3mån
Rabattsattsen är -1,26% enligt lånepappret men på handelsbankens/stadshypoteks hemsida hittar jag ingen info om någon helt rörlig ränta, bara 3mån
Pär A?
1,26% i ränterabbatt?
Det betyder att handelsbankens rörliga ränta skulle ligga på 4,15%!
Det kan väl inte stämma? Jag menar deras ettåriga ränta ligger på 3,98%.
Kolla upp om du verkligen har 1,26% i rabbatt, isåfall kanske du skall ha ännu lägre rörlig ränta.
1,26% i ränterabbatt?
Det betyder att handelsbankens rörliga ränta skulle ligga på 4,15%!
Det kan väl inte stämma? Jag menar deras ettåriga ränta ligger på 3,98%.
Kolla upp om du verkligen har 1,26% i rabbatt, isåfall kanske du skall ha ännu lägre rörlig ränta.
1,26% rabatt på rörlig står det i lånebrevet. Observera att det inte är den vanliga 3-månaders. Som jag skrev är det konstiga att jag inte hittar nån som helst info om vad den rörliga räntan ligger på på deras hemsida.
4,15% har tex seb-bolån på sin rörliga (ej 3-mån) så det är inte orimligt.
4,15% har tex seb-bolån på sin rörliga (ej 3-mån) så det är inte orimligt.
Värdefull site detta. Sänkte idag räntan på vårt rörliga lån från 3,32 (rabatt 0,32%) till 3,05% med hänvisning till information härifrån - och ett aktuellt erbjudande från SEB.
Vi har vårt lån hos Swedbank (som dem numera heter) och har nu en rabatt på 0,59% på deras rörliga ränta (3,64%).
På ett lån på drygt 1,3 miljoner blir detta jo också pengar... Hade gärna gått under 3% - men detta får duga... tillsvidare
Vi har vårt lån hos Swedbank (som dem numera heter) och har nu en rabatt på 0,59% på deras rörliga ränta (3,64%).
På ett lån på drygt 1,3 miljoner blir detta jo också pengar... Hade gärna gått under 3% - men detta får duga... tillsvidare
Är ute oxå och letar bank.
Har fått Handelsbanken/hypotek 2,95 rörlig dags ränta.
Så är det nån som har koll på denna ränta?, hur har den rört sig.
Det är inte så många banker som använder den idag.
Vi får alltså 1,2% rabatt på dagens 4,15.
Annars kan vi få FSB 3,13 3mån.
Vad skulle ni ha valt och varför?...
Hehe, ja det var ju ett svårt val.wide skrev:Är ute oxå och letar bank.
Varför skulle du välja FSB 3,13% när du ka få 2,95 på Handels?