Är det någon som vet vad det skulle kosta att på skjutdörrar(2,7+2,7) tillverkade som man kan betsa själv, hur mycket jobb kan det vara för en snickare? Såg nämligen det i en inredningstidning och det var läckert...dessutom är ju inte Lumis/Elfas dörrar speciellt billiga heller...

Ska Du ha dom gjorda i mdf?
Har Du skenor?

Mvh Putte

alltså nu är jag ju ine så haj på detta, men kan man betsa mdf? det visste jag inte i så fall. Mdf är väl ganska billigt, har köpt och använt som hyllplan i garderoben...Skenor har jag inte ens kollat var man köper.

Vet ej om man kan betsa dom tyvärr.
Skenor kan man köpa på k-rauta
och en del andra byggmaterial affärer
har dom inte hemma tar dom säkert hem
den längd du vill ha.
Har själv gjort i mdf och kapade en del redan
i butiken så det var lättare att få med hem.

Mvh Putte

Klart man kan betsa MDF, men det kommer ju se ut som...betsad MDF. Om man betsar så är väl det för att man vill att träets ådring ska komma fram, så då lär man ju bygga i massivt trä eller kanske någon form av obehandlad laminat. Om det nu finns..

MDF är ingen mening att betsa, det kommer att se ut som dåligt målad MDF. Det är bättre att måla MDF i den färgen du vill ha. Ska du betsa så är det som jon_h säger - du vill visa ådringen.

Du kan ju betsa plywood.

lastkaj skrev:
Du kan ju betsa plywood.
Hehe, plywood såklart. Jag tänkte inte ens på att det fanns.. Satt och funderade på om det fanns obehandlad laminatskiva.. :D

• ha001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.