Behöver köpa en överhandsfräs ganska omgående och har ingen koll på vad som är bra.
Ska främst fräsa saftskåra på skärbrädor samt fräsa handtag och i framtiden kanske någon snygg kant på bord och dylika.
Har makita maskiner som jag är nöjd med och skulle ju vilja ha en batteridriven fräs men om dom saknar kraft eller inte finns i någon bra modell så får det bli med sladd.
Får gärna kosta under 2000kr för att ha råd med frässtål.
Har hittat en Makita rp0900j med låda för 1500kr. Fräsen ligger på 900w och funkar med 6/8mm hylsa?
Frässtål verkar kosta, hittar allt från 4st från Makita för 600kr till 30pack från bosch för strax under 1000kr.
Är det en bra fräs tror vi? Tillräckligt stark?
Vilket frässtål rekommenderar ni samt vilken variant använder man för att fräsa ur en saftskåra samt handtag på skärbrädor?
Tacksam för hjälp
Ska främst fräsa saftskåra på skärbrädor samt fräsa handtag och i framtiden kanske någon snygg kant på bord och dylika.
Har makita maskiner som jag är nöjd med och skulle ju vilja ha en batteridriven fräs men om dom saknar kraft eller inte finns i någon bra modell så får det bli med sladd.
Har hittat en Makita rp0900j med låda för 1500kr. Fräsen ligger på 900w och funkar med 6/8mm hylsa?
Frässtål verkar kosta, hittar allt från 4st från Makita för 600kr till 30pack från bosch för strax under 1000kr.
Vilket frässtål rekommenderar ni samt vilken variant använder man för att fräsa ur en saftskåra samt handtag på skärbrädor?
Tacksam för hjälp
Kruxet med fräsar är att de är roliga att använda och att det finns en hel del roligheter att använda dem till, och nästan lika många tillbehör från Trend mfl. Många fräsar följer redan bestämda standarder men vissa populära fräsar tex Bosch pof 1400 ACE är inte kompatibla med standardlösningarna. Köper man en fräs som inte är kompatibel skapar man sig ett problem.
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
Bristen på tredjehandstillbehör och kompatibilitet med standardlösningar för pof 1400 är irriterande och konstig. Det går ju knappt att hitta ett fräsbordsinlägg till den.H Huzzbutt skrev:Kruxet med fräsar är att de är roliga att använda och att det finns en hel del roligheter att använda dem till, och nästan lika många tillbehör från Trend mfl. Många fräsar följer redan bestämda standarder men vissa populära fräsar tex Bosch pof 1400 ACE är inte kompatibla med standardlösningarna. Köper man en fräs som inte är kompatibel skapar man sig ett problem.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 099 inlägg
N Nyfiknast skrev:Behöver köpa en överhandsfräs ganska omgående och har ingen koll på vad som är bra.
Tacksam för hjälp
Har du använt fräsen ännu? Vad tycker du om den?? Går i tankarna mellan pof 1400 och
RP0900J
Jag köpte en Bosch POF 1400 för några månader sedan och har fräst mycket med den. Byggde några 60-talsgarderober, radiefräs på alla stommar, runda hyllplan i framkant, överfalsade luckor mm. Jag har ingen erfarenhet av andra fräsar men denna tycker jag definitivt gör jobbet.
Jajjemen det har jag. Gav 1495kr från Bauhaus ink frakt och makpac. Fräsen är på 900w och har räckt till allt jag gjort. Har testat med största frässtålet för att ta bort mycket material fort och det funkar fint.U Utdelning skrev:
Det jag stör mig på är basen som inte är rund då just jag hade haft nytta av en helt rund bas. Har fått göra en själv som är enkel att montera men hade önskat att den var rund från början