Lär ju inte synas då klinkerramen är så liten att varken skruvar syns eller vattenlåset kan lyftas upp genom hålet som är för litet.Krille-72 skrev:
Enklast är väl att bryta bort och sätta dit en ny klinkerram som medger att vattenlåset kan tas upp. Om inte annat så lär det lukta i hela badrummet om det inte monteras tillbaka korrekt.
Jag kan absolut ha fel men jag har aldrig sett en ram som inte vattenlåset kommer upp ur. Detta är ett speciellt vattenlås från Purus om jag minns rätt. Det finns streck på vattenlåset som ska vara centrerade mot skruvarna på klämringen för att får upp och sätta tillbaka vlåsetGoC skrev:Lär ju inte synas då klinkerramen är så liten att varken skruvar syns eller vattenlåset kan lyftas upp genom hålet som är för litet.
Enklast är väl att bryta bort och sätta dit en ny klinkerram som medger att vattenlåset kan tas upp. Om inte annat så lär det lukta i hela badrummet om det inte monteras tillbaka korrekt.
Ja men ser du på filmen så ser du att vattenlåset tar i ramen och förorsakar ljudet. Men kanske går att lirka upp det om man slipar bort lite av ramen så hålet blir störreKrille-72 skrev:
Jag har ofta fel. Det är så man lär sig. Men jag ser inte det du ser antagligen för att jag aldrig sett det i verkligheten och inte vill tro att det är sant.T tank77 skrev:
Men det jag vet är att strecken på vattenlåset ska vara vänt mot skruvarna på klämringen när man tar upp eller sätter dit vattenlåset.
Näe det är en jafoKrille-72 skrev:
RSK-Nr 713 38 67 - Vattenlåsinsats, 86:an - Jafo AB (rskdatabasen.se)
PUNGVATTENLÅS 86-AN I JAFO 86:an sitter vattenlåset nertryckt i klämringen. Lyft i tvärslån för att ta upp vattenlåset. Lossa skruven i vattenlåset och tag isär det och rengör. Rengör golvbrunnen. OBS! Vid montering måste de små streckmarkeringarna på vattenlåset riktas mot skruvskallarna på klämringen
Som en del säger klart fel i montaget, inte mycket att göra, det sitter en uppochnervänd kopp nertill som vattenlås , bara försöka spolar rent i den samt gräva med en sked eller annat så skiten lossnar, ta det lite försiktigt med skrapet så det små flagor/bitar så åker dom nog ut.L lillago skrev: