a.o.f a.o.f skrev:
Dum fråga, men vad är det för något?
Ja vad ÄR det för något? Jag måste gå tillbaka och kolla vad jag hade för benämning på denna tingest.......
Så nu är jag tillbaka. Det heter: krgrfmpgh. Och egentligen har jag nog inget bättre namn än så. Men å andra sidan så kanske man skulle sätta in vokaler också så att det blir lite lättare att uttala, men det får bli en annan gång.
Egentligen så är det inget annat än ett uttryck för att dölja ett hål, från det att jag lade in golvet. (Tänk vad man kan hitta på när hjärnan löper amok)
 
  • Gilla
OestlundJ och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Måste vara en pizzaugn, vedugnsbakat :love:
JAPP! Nu är det bara att göra upp hålet och få det godkänt av arbetsmiljöverket så kommer pizzorna på löpande band sen:p
 
  • Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Ja vad ÄR det för något? Jag måste gå tillbaka och kolla vad jag hade för benämning på denna tingest.......
Så nu är jag tillbaka. Det heter: krgrfmpgh. Och egentligen har jag nog inget bättre namn än så. Men å andra sidan så kanske man skulle sätta in vokaler också så att det blir lite lättare att uttala, men det får bli en annan gång.
Egentligen så är det inget annat än ett uttryck för att dölja ett hål, från det att jag lade in golvet. (Tänk vad man kan hitta på när hjärnan löper amok)
Tycker den är väldigt snygg men jag kunde inte sitta här och önska mig en sådan utan att veta vad det är för något. Den gav mig i alla fall iden att jag skulle kunna klä in spiselkransen i koppar.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Började egentligen igår med att försöka få igång mitt nya nätverkssystem. Allt krånglade, sonen, frugan och jag var sura, fast på olika saker. Till slut gav jag upp och plockade ihop allting.
Rörigt arbetsutrymme med laptop, nätverksutrustning och städprodukter på hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom lilleman hade fått för sig att sova på natten är överskattat så fick jag en liten stund över nu på morgonen medan fru och son tog sig var sin lur på olika ställen. Tänkte egentligen bara skruva upp gatewayen och swtichen men sen kunde jag inte låta bli att pilla och poff så var jag inne och kunde få igång allt.
Så nu återstår att skruva upp accespunkten i hallen utanför och koppla upp alla saker på det nya nätverket.
Nätverksutrustning och bärbar dator på arbetsbord med oorganiserade kablar och husgeråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Tycker den är väldigt snygg men jag kunde inte sitta här och önska mig en sådan utan att veta vad det är för något. Den gav mig i alla fall iden att jag skulle kunna klä in spiselkransen i koppar.
Tackar för omdömet(y).
Och egentligen är det bara en detalj för att dölja en sockel av tegel som stack lite för högt upp när jag lade golvet. Och därav murningen under kopparen för att inte få brännbart i direkt anslutning mot skorstensstocken. och när man ändå håller på med något så låter jag gärna göra något i gammal koppar. (Även om jag är fullständigt överallergisk mot plåt inomhus.) Och är det så att som jag kunde önska att katterna får en varm häll att ligga på då stocken värms upp så skulle jag bli väldigt nöjd. Och att man dessutom bidrar till andras inspiration så är det också mycket stimulerande.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Skottat uterumstaket.
Inga jättemängder snö ännu här i Östersund, men...better safe than sorry.
 
  • Uterumstaket med nyskottad snö på en vinterkväll i Östersund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Rivit ut kök och lagt färdigt golv och tak idag.

Renoverat rum med nytt golv och tak, avrivna köksskåp, och en stege i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Satt upp min nya väderstation som skall hålla koll på luftfuktighet och temp på källare, vind och de två boendeplanen.

Skönt att inte behöva klättra upp på vinden hela tiden för att hålla koll på luftfuktigheten.
 
  • Väderstation som visar temperatur och luftfuktighet för källare, övervåning och vind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Va mörkt det blev :thinking:
 
  • Nyrenoverad trappa med nymålad mörk vägg och trästaket, blå hink och verktyg syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
V Villa1949 skrev:
Satt upp min nya väderstation som skall hålla koll på luftfuktighet och temp på källare, vind och de två boendeplanen.

Skönt att inte behöva klättra upp på vinden hela tiden för att hålla koll på luftfuktigheten.
Vilken väderstation är det?
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Vilken väderstation är det?
TFA Dostmann Klimat Home Hygro-Station 30.3060.01
 
Då har man varit duktig o fixat tvättstugan lite rå!
Ny skåp och bänkskiva.
 
  • Nyinstallerad vit skåpsinredning och mörk bänkskiva i en tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Igår flöts hallgolvet

Nyligen avjämnat hallgolv med målarverktyg och skyddspapp längs väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


så idag fick jag en bra oöm yta att måla socklar och foder på.

Nymålat socklar och foder på arbetsbockar i en hall med nyflötat golv och målartillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tjrex och 12 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag flytade också lite idag, brunnen ska flyttas senare, då vi bara ordnar detta inför bergvärmepumpen ska installeras.

Men det gick rätt smidigt, ska lägga en säck till innan jag lägger klinkers under pumpen tror jag.
(Det ska putsas, målas loch rensas bort lite gamla kablar och rör.)
 
  • Nyutgjuten betonggolv i ett utrymme med väggrör och förberedd avloppsbrunn, redo för bergvärmepumpsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Jävla meck att få dit isoleringen, den räckte inte runt på längden så jag fick skära småbitar, ståltråden tog slut också så jag fick tejpa tillfälligt på slutet. Fick upp en ljusslinga också så man kan se var man går. [bild]
Hej
vad är det för ljusslinga du har hittat? Och var köpte du?

/d
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.