7 795 861 läst · 38 162 svar
7796k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Nya riktlinjer för köpcentrum varje besökare ska få 10 kvm minst.
Tidigare skulle man hålla två meters avstånd.. En cirkel med radie två har en area på knappt 13 kvm.. Så vi har nu lättat på rekommendationerna?
Dags att boka in sin solsemester till Kanarieöarna eftersom smittan uppenbarligen då måste vara påväg ner...
(detta är så kallad tragisk humor.. Man får själv välja att skratta eller gråta...)
Tidigare skulle man hålla två meters avstånd.. En cirkel med radie två har en area på knappt 13 kvm.. Så vi har nu lättat på rekommendationerna?
Dags att boka in sin solsemester till Kanarieöarna eftersom smittan uppenbarligen då måste vara påväg ner...
(detta är så kallad tragisk humor.. Man får själv välja att skratta eller gråta...)
Falsk matematikA ajn82 skrev:
Peps Persson
Ett och ett är två
två och två är fyra
lönerna är så låga
varorna är så dyra
Ska det va så svårt att fatta
att det är falsk matematik
som gör den fattige så fattig
och den rike så förbannat rik
Två och två är fyra
fyra och fyra är åtta
Nån jävel har femton badrum
Jag har en sprucken potta
Tre och tre är sex
sex och sex är tolv
Fru Wallenberg putsar naglarna
morsan skurar golv
Noll och noll är noll
noll, noll, noll, noll, noll
var du än släpper slantarna
så rullar dom åt samma håll
Men om varje person ska ha en cirkel med 2 meters radie så blir det ju 4 meter mellan cirklarnas centrum. Så 2 meters avstånd innebär ju att varje person ska ha en egen cirkel med 1 meters radie och en sådan cirkel har betydligt mindre area än 10 m2. Cirklarna får ju inte överlappa varandra.A ajn82 skrev:
Om det skall stämma så bör man räkna med att varje person disponerar en hexagon. Med tanke på omständigheterna så måste det räcka med tre värdesiffror. Då kommer jag behöva ha ca 3,92 meter till alla omkring mig. Väggar krånglar förstås till det ytterligare.
Mvh Findus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Findus
Efter min initiala fadäs ville jag inte förpesta tråden med korrekta uträkningar, men eftersom det redan spårat ur...
Men behöver såklart bara en cirkel med radie ett, och optimalt packat kan man då fylla 0.9069 av arean, dvs varje person behöver pi/0.9069=3,46 kvm, men do måste alla stå blixt stilla hela tiden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Circle_packing
Men behöver såklart bara en cirkel med radie ett, och optimalt packat kan man då fylla 0.9069 av arean, dvs varje person behöver pi/0.9069=3,46 kvm, men do måste alla stå blixt stilla hela tiden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Circle_packing
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Kommer se kul ut i våra 2 gallerior som är en enda lång böjd gång (bananformad), folk kan komma att gå i väggen och sedan svänga 90 grader....
Protte
Protte