2 733 läst · 15 svar
3k läst
15 svar
Ska häva köp av kyl och frys, hämtas de oförpackade??
Jag ska som sagt häva ett köp av både kyl och frys (de hämtas imorgon)
Det jag undrar över är hur dessa hämtas då de inte är förpackade längre?
Kommer fraktfirman ha med förpackningsmaterial?
Åker jag på nån merkostnad på grund av detta?
Det jag undrar över är hur dessa hämtas då de inte är förpackade längre?
Kommer fraktfirman ha med förpackningsmaterial?
Åker jag på nån merkostnad på grund av detta?
Brukar väl stå att dom ska returneras i original emballage eller likvärdigt, iaf mindre grejer, just kyl och frys vet jag inte det är väl omöjligt att plocka av helt...H hackatall skrev:
Är ångra som i öppet köp så ska de returneras precis som de kom. Utan emballage kommer de sabbas i frakten. Skador och saknat emballage kommer ge dig rejält prisavdrag. Är det reklamation pga fel så ska de så klart också förpackas men då lär väl inte originalförpackning behövas. Hör med kundtjänst är mitt råd.
Frågan är i första hand inte om de hämtas oförpackade, utan i vilket skick de kommer fram om de skickas oförpackade. Fraktfirmor generellt tar inget ansvar, utan de vältrar över på avsändaren att packa så att prylarna överlever transporten.
Superdålig info i det här ärendet från återförsäljaren, när jag hävde köpet så fick jag ett SMS med en länk till fraktfirman där jag fick beställa dag.
svaret jag fick på SMS’et var: ”Luta dig nu tillbaka så tar vi hand om resten” jag är dock skeptisk...
Jaja, det är väl inte värre än att jag skickar hem fraktfirman om de inte förpackar om varorna så får jag väl förpacka dem själv (på nåt sätt)
Jag undrade mest om nån varit ute för samma sak.
svaret jag fick på SMS’et var: ”Luta dig nu tillbaka så tar vi hand om resten” jag är dock skeptisk...
Jaja, det är väl inte värre än att jag skickar hem fraktfirman om de inte förpackar om varorna så får jag väl förpacka dem själv (på nåt sätt)
Jag undrade mest om nån varit ute för samma sak.
Är hävningen godkänd av säljaren ? Dvs du har fått din betalning åter alt i skrift tydligt att det är godkänt. Annars hade jag nog varit ganska mån om att få tag på försäljaren. I värsta fall åker du ju på extra kostnad för bommad körning. Frakfirman ska ju ha betalt oavsett de hämtar eller bara kommer dit och vänder i dörren.H hackatall skrev:Superdålig info i det här ärendet från återförsäljaren, när jag hävde köpet så fick jag ett SMS med en länk till fraktfirman där jag fick beställa dag.
svaret jag fick på SMS’et var: ”Luta dig nu tillbaka så tar vi hand om resten” jag är dock skeptisk...
Jaja, det är väl inte värre än att jag skickar hem fraktfirman om de inte förpackar om varorna så får jag väl förpacka dem själv (på nåt sätt)
Jag undrade mest om nån varit ute för samma sak.
Vilken firma har du köpt av?
Att man häver köpet tolkar jag fritt att man haft problem med produkterna och man nu häver köpet för säljaren kan inte åtgärda felen. Om så är fallet och säljaren inte ger istruktioner om hur godset ska packas får de skylla sig själva lite...
Är det dock så att ni ångrar köpet och vill returnera så är det ju av vikt att de skyddas så de kan säljas igen utan kostnad för säljaren.
Är det dock så att ni ångrar köpet och vill returnera så är det ju av vikt att de skyddas så de kan säljas igen utan kostnad för säljaren.
P-plats skrev:Att man häver köpet tolkar jag fritt att man haft problem med produkterna och man nu häver köpet för säljaren kan inte åtgärda felen. Om så är fallet och säljaren inte ger istruktioner om hur godset ska packas får de skylla sig själva lite...
Är det dock så att ni ångrar köpet och vill returnera så är det ju av vikt att de skyddas så de kan säljas igen utan kostnad för säljaren.
Det vore intressant att göra hur det gick för @hackatall såhär ett havlår+ senare. Gick det bra och godkände de returen?