Jag funderar på om någon mot förmodan vet var jag kan hitta slätspont 16x120 i stockholmstrakten. Har kollat med Fredells, Lissma och Byggolle i Nacka - antingen är det två veckors leveranstid eller så är det fasta, heltokiga, längder på virket (blir över 30% spill).

Virket ska sitta på väggarna i sovrummet. Underlaget är sådanat att jag kan skarva löpande utan problem - tror ni det ser skumt ut? Virket är inte ändspontat förstås, men man skulle kunna göra en svag avfasning i skarvarna.

• Gilla
Mdde
  • Laddar…
Kolla med Södermalms Trä (Danvikstull), de har ganska mycket att välja på

Jag slår en signal!

Har också börjat titta hos leverantörerna av massiva golv istället, det har fördelen att träbitarna är möbeltorra och oftast ändspontade, men det blir lite dyrare.

Mvh,
Mathias

Vi har köpt från Strängnäs brädgård.
Vi hade dock något smalare, jag vet inte om de har 120 på hyllan.

De har kört till Stockholm tidigare, jag vet inte om de fortfarande gör det.
Tar 1-1,5 timme att köra med släp.

Ett tips är att ringa ;)

0152-331900

Vad tror du om byggmax furugolv 14 x 117 för 89 kr/kvm? Jag har lagt det som golv på landet, och det var helt OK. Ändspontat gör att det blir nästan inget spill. Däremot är all  längderna lika långa, vilket gör att skarvarna hamnar längs en sned linje över rummet. Inte så snyggt, men om man plockar litet med delarna kan det bli bra. Jag skall försöka göra en bild...

Edit: bild

• golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja byggmax visade sig nog vara det smartaste alternativet. Enda problemet där är att det är lite för fuktigt för att skruva upp nu på direkten. Det vill gärna ligga ett par veckor innan man lägger det enligt uppgift.

Det blev istället b-sortering från siljan via ttgolv.com, dyrare, men med lite prut så kan jag leva med priskillnaden.....

Men byggmax är nog det "bästa" alternativet faktiskt, för detta ändamål.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.