13 941 läst · 49 svar
14k läst
49 svar
Vill någon köpa en Sjötomt med stuga (1912) avskilt, bra kommunikationer
Sjötomt med tillhörande hus från 1912, till salu…
…med fantastiska kommunikationer men avskildhet från stadens jäkt. Det är länge sedan jag bodde där pga en vattenläcka. Så huset är rätt medfaret och orkar inte jobba med fastigheten, på nästan 1700 kvm, längre. Du tar över det som det står, vill därför ha en friskrivningsklausul. Vill sälja snabbt. Tar gärna en hyreslägenhet i Stockholm som dellikvid. Bästa erbjudandet och tomten med tillhörande hus och material är ditt.
Tomten går även att stycka av om man bygga ett till hus alternativt riva huset och bygga två. Vi har haft bygglov för ett stort garage/x-tra hus så det borde enkelt gå att få igen. Dessutom har det tidigare varit en stor lada på tomten som borde gå att få återuppbygga. På tomten finns en syrenberså och en jordkällare (som ladan var runt) samt en del byggmaterial. Området har samverkan mot brott.
Nuvarande hus är helt av trä målad med oljefärg. Vill man renovera så är det ett bra projekt. Det finns två kakelugnar och två vedspisar i huset. El, vatten och avlopp är indraget och bredband finns vid tomtgränsen. Kyl, frys, tvättmaskin är inköpta för ett antal år sedan men i princip oanvända. Det finns omonteradt centraldamsugare, spis, sptshäll, mm…
Några km bort finns affärer, kommunhus, systembolag, golfbana, ädelfiske, mm… Någon kilometer till Svenskt ridsportscentrum, Djursjukhuset Strömsholm, slottet, jassens museum, Westerqarn, mm… Erikslund shoppingcenter med IKEA ca: 20 km bort.
Kommunikationer
…med fantastiska kommunikationer men avskildhet från stadens jäkt. Det är länge sedan jag bodde där pga en vattenläcka. Så huset är rätt medfaret och orkar inte jobba med fastigheten, på nästan 1700 kvm, längre. Du tar över det som det står, vill därför ha en friskrivningsklausul. Vill sälja snabbt. Tar gärna en hyreslägenhet i Stockholm som dellikvid. Bästa erbjudandet och tomten med tillhörande hus och material är ditt.
Tomten går även att stycka av om man bygga ett till hus alternativt riva huset och bygga två. Vi har haft bygglov för ett stort garage/x-tra hus så det borde enkelt gå att få igen. Dessutom har det tidigare varit en stor lada på tomten som borde gå att få återuppbygga. På tomten finns en syrenberså och en jordkällare (som ladan var runt) samt en del byggmaterial. Området har samverkan mot brott.
Nuvarande hus är helt av trä målad med oljefärg. Vill man renovera så är det ett bra projekt. Det finns två kakelugnar och två vedspisar i huset. El, vatten och avlopp är indraget och bredband finns vid tomtgränsen. Kyl, frys, tvättmaskin är inköpta för ett antal år sedan men i princip oanvända. Det finns omonteradt centraldamsugare, spis, sptshäll, mm…
Några km bort finns affärer, kommunhus, systembolag, golfbana, ädelfiske, mm… Någon kilometer till Svenskt ridsportscentrum, Djursjukhuset Strömsholm, slottet, jassens museum, Westerqarn, mm… Erikslund shoppingcenter med IKEA ca: 20 km bort.
Kommunikationer
- Cykelvägar: 3 km ned till Kolbäck (Buss- & tågstation), upp 3 km till Hallstahammar (Buss- & tågstation). Går även att cykla till Västerås och Eskilstuna.
- Bilvägar: E18 mindre än en km bort. En dryg timme till södra Stockholm via Eskilstuna (E20) eller en dryg timme till norra Stockholm via Västerås (arbetet för E18 tvåfilig hela vägen påbörjat).
- Gratis buss inom kommunen (Hallstahammar) och grannkommunen (Surahammar) samt Kvicksund (såväl Västerås som Eskilstuna kommuner). Du tar dig alltså gratis med buss till 6 tågstationer och hållplatsen ligger bara fyra tomter bort från ån.
- En dryg timmes tågresa till T-centralen endera via Västerås, Eskilstuna(+10 min) eller Uppsala(+30 min). Är det arbeten eller avbrott på någon linje så fungerar de andra.
- Båt/kanot via slussar utefter hela Kolbäcksån/Strömsholms kanal (tidigare Sveriges näst största transportled efter Göta kanal) och ut i Mälaren
- Mindre än en timme till tre flygplatser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
vad pratar vi för pris?S Strömsholms kanal skrev:Sjötomt med tillhörande hus från 1912, till salu…
Kommunikationer
[bild] [bild] [bild]
- Cykelvägar: 3 km ned till Kolbäck (Buss- & tågstation), upp 3 km till Hallstahammar (Buss- & tågstation). Går även att cykla till Västerås och Eskilstuna.
- Bilvägar: E18 mindre än en km bort. En dryg timme till södra Stockholm via Eskilstuna (E20) eller en dryg timme till norra Stockholm via Västerås (arbetet för E18 tvåfilig hela vägen påbörjat).
- Gratis buss inom kommunen (Hallstahammar) och grannkommunen (Surahammar) samt Kvicksund (såväl Västerås som Eskilstuna kommuner). Du tar dig alltså gratis med buss till 6 tågstationer och hållplatsen ligger bara fyra tomter bort från ån.
- En dryg timmes tågresa till T-centralen endera via Västerås, Eskilstuna(+10 min) eller Uppsala(+30 min). Är det arbeten eller avbrott på någon linje så fungerar de andra.
- Båt/kanot via slussar utefter hela Kolbäcksån/Strömsholms kanal (tidigare Sveriges näst största transportled efter Göta kanal) och ut i Mälaren
- Mindre än en timme till tre flygplatser.
Har redan blivit erbjuden 735.000:-, utan boende i Stckholm.
(Jag prioriterar bud som kan fixa en hyresrätt i Stockholm.)
(Grannfastigheten som har större tomt (helt igenväxt med sly) men huset är mindre och grunden hade knäckts på mitten gick för 800.000
Går att nå mig på lars.o.flodin@gmail.com
(Jag prioriterar bud som kan fixa en hyresrätt i Stockholm.)
(Grannfastigheten som har större tomt (helt igenväxt med sly) men huset är mindre och grunden hade knäckts på mitten gick för 800.000
Går att nå mig på lars.o.flodin@gmail.com
För kännedom:
Jag är nyskild, över 60 år och har några kroniska sjukdomar som gör att jag inte orkar fixa till huset. Huset är 1 1/2-plan med 7 x 10 m i markplan. Säljer gärna före 20 dag Knut. Det finns tre 10l hinkar med färg samt sprutpistol samt nya takpannor på fastigheten.
Jag är nyskild, över 60 år och har några kroniska sjukdomar som gör att jag inte orkar fixa till huset. Huset är 1 1/2-plan med 7 x 10 m i markplan. Säljer gärna före 20 dag Knut. Det finns tre 10l hinkar med färg samt sprutpistol samt nya takpannor på fastigheten.
Fattar inte vart mer exakt huset ligger ?
Är det i närheten av strömsholm så räcker ju inte 2milj.
Är det i närheten av strömsholm så räcker ju inte 2milj.
Tja, ingen har bjudit mer än 735 kkr, än. La ut annonsen idag.lilllasrne skrev:
Vattnet vid huset är Strömsholms kanal söder om E18. Gratisbussen utanför det lilla området Lyckhem går på länsväg 252 som går igenom Strömsholm. Husets namn är en ursprungsfastighet för området och hette då Villa Lyckhem och var tjänstemannabostad för bruket som nu är nedlagt.
Historiken börjar 11 Augusti 1866
30 juni 1870
Köper makarna Per O. Olsson & Christina Olsson 1/2 mantal i Nr 1 Näs från kronofogden P. Iverus dödsbo för 12.000:-
30 September 1871
Kronskattehemmanet Nr 1 Näs, i Kolbäcks socken, Snefringe härad, i Westmanlands Län
ägs till 50% av makarna Per O. Olsson & Christina Olsson (född Larsdotter). 70,459 hektar / 799,31 kv
15 Juni 1892
Bestäms att lägenheten Lyckhem Nr 2 Näs skall avstyckas från Kronskattehämmanet Nr 1 Näs. Avstyckningens storlek uppmäts till 1 tunnland eller 49,3 ar, 37m i öst, 53,5m i norr, 46,5m i syd & 37m i väst. Styckningen är utförd av förste landmätare S.A. Forsling.
2 Maj 1893
Säljes Kronskattehämmanet Nr 1 Näs till Hallstahammars AB (enl. lagfartsprotokollet). Förbehållet/Servitut att vi får vid behov hämta sand, grus och sten ur åsen på fastigheten Nr 1 Näs (kontrollera vad försäljningskontraktet innehåller mer)
23 Augusti 1901
Säljs Nr 2 Näs (Lyckhem) till sonen och snickeriarbetaren Carl Gustaf Olsson för 750:-
2 September 1901 Lagfart
24 Augusti 1906*
Köpebref upprättas för att sälja Lyckhem N 3 till smeden Fredrik Söderberg för 400:-
31 Augusti 1906*
Lagfartsansökan för Lyckhem N 3 hos konungens befattningshavare i Vestmanlands län
8 September 1906*
Avstyckning av Lyckhem N 3, på 16,33 ar av v. kommissionslandmätare Per Svedberg i Västerås
4 April1907*
Köpehandling upprättas för att sälja Lyckhem N 4 till hemmansägaren Per Erik Lindkvist i Gränby
23 Maj 1907*
Lagfartsansökan för Lyckhem N 4 hos konungens befattningshavare i Vestmanlands län
24 Maj 1907*
Avstyckning av Lyckhem N 4, på 16,15 ar av v. kommissionslandmätare Per Svedberg i Västerås
13 April 1909
Inteckning på 1.500:- upptagen i Westmanlands läns sparbank
23 September 1918 Inteckning på 1.500:- förnyad
26 September 1927
Inteckning på 1.500:- förnyad på begäran av rådmanen Gunnar Hedenström i Västerås
9 Oktober 1935
Inteckning på 1.500:- förnyad
25 Oktober 1941
Inteckning 100:- upptagen i Westmanlands läns sparbank
18 Augusti 1995
Kungörelse om skyddsplan för kommunens vattentäkter
Fastställande av skyddsområde för grundvattentäkt
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 680 inlägg
I all välmening, ta in en mäklare. Sannolikheten att du på några veckor genom personliga kontakter skulle få huset sålt till i närheten av ett rimligt marknadspris känns liten.
Och ett hyreskontrakt i Stockholm som byte, ja det gör det hela än mer osannolikt.
Ta in hjälp, och stressa inte om du inte verkligen måste. Och vem vet, husmarknaden är ju skållhet nu, så kanske finns rätt köpare bland alla dem som nu ser framför sig att de kan ha lite längre till jobbet och pendla dit någon gång ibland.
Och ett hyreskontrakt i Stockholm som byte, ja det gör det hela än mer osannolikt.
Ta in hjälp, och stressa inte om du inte verkligen måste. Och vem vet, husmarknaden är ju skållhet nu, så kanske finns rätt köpare bland alla dem som nu ser framför sig att de kan ha lite längre till jobbet och pendla dit någon gång ibland.
Jaja då vet jag längst ner i lyckhem där kanalen delar sig .. jag bor har ej bott där men har ganska god kännedom 500 m därifrån i näs går dom för 2mille kolbäck 1 och strömsholm 2milj och upp
Tja, jag är inte i behov av att maximera vinsten. Jag kan tänka mig att sälja direkt om någon bjuder 1 miljon, om inte så säljer jag för de 735.000 kr jag blivit erbjuden. Jag säljer ju helst till någon som inte river utan vill bevara huset.
De mäklare jag kontaktat verkar inte speciellt engagerade. Du får gärna ge mig tips på var jag hittar de som vill renovera en gammal fastighet, om du inte är intresserad själv.
De mäklare jag kontaktat verkar inte speciellt engagerade. Du får gärna ge mig tips på var jag hittar de som vill renovera en gammal fastighet, om du inte är intresserad själv.
Tack, det ska jag göra.