Miessi Miessi skrev:
Köpte en GKS 18-57G för strax under 3400kr. Inkluderar 2x4,0 Ah, laddare och box. Velade mellan den och Makita 661ZU men Man utan skulle nog gått lös på säkert 4,5k eller mer med batteri och utan låda.

[länk]
Haft Boschen några år och tycker den funkar bra (y)
Kör med mellan 4-6Ah batterier.
Nu med Boschen kan du använda den ihop med sågskena, vilket jag har för mig inte varit möjligt med Makitan. :thinking:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Haft Boschen några år och tycker den funkar bra (y)
Kör med mellan 4-6Ah batterier.
Nu med Boschen kan du använda den ihop med sågskena, vilket jag har för mig inte varit möjligt med Makitan. :thinking:
Funkar med adapter. Därför jag valde Boschen. Har inte batteri till någon av de sedan tidigare heller. Tänkte ev beställa skena från Tyskland. Såg att Amazon hade ett system med namnet Evolution, är dock delat.
 
Miessi Miessi skrev:
Funkar med adapter. Därför jag valde Boschen. Har inte batteri till någon av de sedan tidigare heller. Tänkte ev beställa skena från Tyskland. Såg att Amazon hade ett system med namnet Evolution, är dock delat.
Adapter på Makita och möjlighet att använda Boschen på andra tillverkares skenor ;)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
En Makita skruvdragare som finns "i lager" både på SE och DE och "säljs och fraktas" direkt av Amazon.
Leveranstid i kassan för SE beräknad 27 januari och om man beställer från DE 7-8 januari.
Har någon en teori? :thinking:
 
H hydrolift skrev:
En Makita skruvdragare som finns "i lager" både på SE och DE och "säljs och fraktas" direkt av Amazon.
Leveranstid i kassan för SE beräknad 27 januari och om man beställer från DE 7-8 januari.
Har någon en teori? :thinking:
.se skickar med postnord? :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
maria01 och 6 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
.se skickar med postnord? :rofl:
Ja och det är toppen! :D Bojkottar i största möjliga mån de som skickar med DHL och Schenker då de inte har en Coronasäker leveransmöjlighet. Lantbrevbäraren tar med alla Postnords paket ut så vi har en mjölkpall där de lägger paketen 10 meter utanför huset. Fungerar perfekt. (y);)

Nej, det måste bero på något annat. Även Amazon DE kommer med Posten eller möjligen UPS men de kör också ut och lägger ner paketen även om man inte är hemma.
:thinking:
 
Jag fick panik beställa ett batteri till min laptop och det fanns inte att få tag på i Sverige eller via tillverkarens serviceorganisation i Norden.
Amazon.se var inte förstahandsvalet men det fick bli så.
Fick det levererat från Tyskland med UPS till utlämningsställe 23/12 (y)
Vågade inte chansa på hemleverans. Det går ju inte att säga att utlämningsstället inte är hemma, ;)

Fick ett helt identiskt batteri. Inte en siffra eller kinesiskt tecken skiljde så vitt jag kunde se.
Om det inte varit för den dåliga passningen på skruvhålen kunde man trott det var ett 3 år gammalt originalbatteri. :rolleyes:
 
A
Är inte Amazon rejält mycket dyrare jämfört med Kina,de gånger det handlar om exakt samma vara iaf?
 
Det beror på vad du köper, generellt är större saker som tillexempel en slangvinda eller SodaStream karaff billigast på Amazon. Ibland har Biltema, Jula och liknande butiker billigare men här kan det ibland vara rejält mycket dyrare också, speciellt små saker, tillexempel gänginsats: kostar 80:- 25st på Biltema kontra 80st 25:- Amazon.
 
Handyman 1 skrev:
Är inte Amazon rejält mycket dyrare jämfört med Kina, de gånger det handlar om exakt samma vara iaf?
Jo, fast om man lägger på frakt, tull, moms och frakt så blir inte skillnaden stor.
Hur vet man om ett 300kr dyrare batteri är bättre?
500-1000kr dyrare köpt i Sverige hade jag gärna betalt för att jag litar mer på att svenska firmor har koll på leverantörerna.
Dåligt översatta .se siter som ändå levererar från kina får man akta sig för. Skulle man åka på frakt, tull och moms skulle priset bli vad batteriet borde kosta i Sverige.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Jo, fast om man lägger på frakt, tull, moms och frakt så blir inte skillnaden stor.
Hur vet man om ett 300kr dyrare batteri är bättre?
500-1000kr dyrare köpt i Sverige hade jag gärna betalt för att jag litar mer på att svenska firmor har koll på leverantörerna.
Dåligt översatta .se siter som ändå levererar från kina får man akta sig för. Skulle man åka på frakt, tull och moms skulle priset bli vad batteriet borde kosta i Sverige.
Nu är särskilt batterier på Amazon ofta rent skräp...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Nu är särskilt batterier på Amazon ofta rent skräp...
Sämre än om man köper från direkt från Kina eller en svensk .se site som levererar från kina till ett högre pris?
 
blackarrow blackarrow skrev:
Sämre än om man köper från direkt från Kina eller en svensk .se site som levererar från kina till ett högre pris?
Lika dåliga. Det är ett rent lotteri. Även om man köper kända märken på Amazon's portal så kan det vara Kinakopior. I Sverige så vet man att det är en Kinakopia åtminstone.
 
Violina Violina skrev:
.se skickar med postnord? :rofl:
Förstår inte allt hat som postnord får. Jag har bott i fyra olika landskap i sju olika städer/byar och postnord har fungerat utmärkt på alla ställen. Har väl blivit någon dag eller två försenat ibland men jämfört med alternativen är det nästan perfekt.

DHL och Schenker strular ca 1/3 av gångerna och UPS borde brinna i helvetet. Numera väljer jag aktivt bort butiker som använder sig utav UPS. De jävlarna strular säkert tre av fyra gånger. Klassikern är förstås att de påstår sig ha försökt kontakta mig eller varit hemma hos mig fast det inte är sant. Eller de två gångerna de lagt paket av kartong i en vattenpöl trots att det någon meter åt vänster var helt torrt under carport eller att det tre meter åt höger fanns en altan med tak.

Eller varför inte de gångerna de levererar mina paket till mina grannar. Man skäms ju lite när sjuttioåriga gubben ”måste” lasta in paket som väger 40 kg och köra de till mig.

Nä. Med tanke på hur stora volymer postnord hanterar så är min erfarenhet att de sköter det otroligt bra. Inte perfekt men fortfarande mycket bra.

pacman42 pacman42 skrev:
Nu är särskilt batterier på Amazon ofta rent skräp...
Beror väl i och för sig på vad man köper... Batterier från Dewalt är lika bra från amazon som andra återförsäljare. Kinabatterierna som amazon säljer finns även till salu från kina så där är det snarare slumpen som avgör om du lyckats välja batterier från en bra tillverkare eller inte.
 
  • Gilla
Jonas Persson och 3 till
  • Laddar…
A
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.