3 781 137 läst · 12 846 svar
3781k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Kamasa tools rea på över 50% på vissa saker tipsade jag om tidigareMarcusju skrev:
https://www.autoexperten.se/kamasa-tools-mellandagsrea/?page=1
Det gäller väl bara fysiska butiker. eHandeln påverkas ju inget av pandemin(mer än för dom anställda på lagret osv), vilket jag antar är vad du syftade på.Frustrator skrev:
Men jo, det verkar snålt med reor. Dom flesta brukar ju alltid "tjuvstarta" mellandagsrean direkt efter jul(ehandelsbutiker i första hand). Och nog för att dom flesta tjuvstartat även i år, så är reorna rätt kassa.
Min magkänsla är att pga. situationen i världen, när eHandel rusat i höjden typ hela året, har dom insett att dom inte behöver rea ut massa varor till "vrakpris". Folk handlar ändå.
Lagerbrist är säkert ytterligare en faktor, dom kanske anser att dom helt enkelt inte har några varor att rea ut till bra priser utan att gå back.
Men det visar sig väl när dom "riktiga" mellandagarna börjar, om det kommer mer *bra* erbjudanden
Nja, det är ju inte riktigt sant.L Lucif3r skrev:
Paketutlämningsställen kan ha rejäl trängsel och även transportörerna kan träffa folk i stor utsträckning.
tveksamt skrev:
Hemleverans
Transportörerna verkar mestadels bara ha bekymmer över landsgränser. Inrikes verkar det fortfarande vara lugnt i det stora hela. Knappast helt perfekt så klart, men verkar inte påverka leveranser märkvärt mycket.
Då black friday blir större och större för varje år så går också mellandagsrean tillbaka lite samtidigt. Sen så har folk redan shoppat som galningar hela året på grund av pandemin så lagren är redan ganska tomma så de har ingen större anledning att faktiskt tömma några lager för att få plats med kommande årets nya produkter vilket ju är den egentliga anledningen till mellandagsrean.
Det funkar förstås olika hos olika kunder, men här ställer de paketet på trappen och ingen har krävt påskrift under pandemin. Närmast någon har varit är 1,5m, oftast längre ifrån. Ibland har jag bara pratat med dem via köksfönstret på ca 4m avstånd. Det har jag glömt senaste gångerna. Ska börja med det igen. Om alla gör vad de kan så blir spridningen mindre. Men det är klart att handla mindre bör i de flesta fall medföra ännu mindre spridning.tveksamt skrev:
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg