Jag jagar en bänkpolermaskin för blankpolering minst 750W minst 1950 varv/min för användning i hemmet (dvs behöver inte vara proffs)

Min budget är 2000 kr. Undrar om någon har bra tips.

Jag skulle vilja köpa med kåpa så det inte skitar ner så mycket (vissa har damssugaruttag i kåpan) men någon har sagt att om stycket hugger kan man skada sig.

Också undrar om det är värt (med tanke på trissor man köper i framtiden) att ha tapered spindles eller det är bättre som vanligt att låsa trissorna med mutter.

Tacksam för alla tips. Dessa härnere har jag funderat på.

https://www.tradera.com/item/301793/295035461/polermaskin-200-mm-profi

https://www.warco.co.uk/polishers/3...ne.html?search_query=bench+polisher&results=9

https://www.amazon.co.uk/TAPERED-SPINDLES-BUFFING-WHEEL-POLISHING/dp/B00XNSHBNA

C ClaesMalmö skrev:
Jag jagar en bänkpolermaskin för blankpolering minst 750W minst 1950 varv/min för användning i hemmet (dvs behöver inte vara proffs)

Min budget är 2000 kr. Undrar om någon har bra tips.

Jag skulle vilja köpa med kåpa så det inte skitar ner så mycket (vissa har damssugaruttag i kåpan) men någon har sagt att om stycket hugger kan man skada sig.

Också undrar om det är värt (med tanke på trissor man köper i framtiden) att ha tapered spindles eller det är bättre som vanligt att låsa trissorna med mutter.

Tacksam för alla tips. Dessa härnere har jag funderat på.

[länk]

[länk]

[länk]
Jag har både mutterlåsnig och spindel och det senare är alla gånger bättre. Sitter bättre och snabbt/enkelt att byta trissa.

nanowire nanowire skrev:
Jag har både mutterlåsnig och spindel och det senare är alla gånger bättre. Sitter bättre och snabbt/enkelt att byta trissa.
Tack för svaret!

Det betyder om du har spindel att du inte har kåpa. Grisar det ner jättemycket? Tänker på om det flyger runt.

Någon som hittat någon bra mellandagsrea på verktyg/maskiner?:love:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Någon som hittat någon bra mellandagsrea på verktyg/maskiner?:love:
HAHA det var min första tanke när jag vaknade med! :) Min första tanke var Amazon, men hittills inga lägre priser där...

C ClaesMalmö skrev:
Tack för svaret!

Det betyder om du har spindel att du inte har kåpa. Grisar det ner jättemycket? Tänker på om det flyger runt.
Jo, dammar rejält. Går att bygga större kåpa med utsug men ta det gärna i separat tråd på ämnet.

T Ejmelie skrev:
Dewalt DCN692 spikpistol för ca 3.200kr från företag i England.

[länk]

Om någon funderar på att köpa så hör av er. Så kan vi dela på frakten.
Åker man inte på moms efter årsskiftet då?

K Kane skrev:
Åker man inte på moms efter årsskiftet då?
Nytt frihandelsavtal förhandlas, vad det innebär i praktiken återstår att se.

• Gilla
oscarwww
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nytt frihandelsavtal förhandlas, vad det innebär i praktiken återstår att se.
Jag vet. Men innan det är klart får man kalkylera med tull/moms för säkerhets skull. Fynden kan bli dyra annars.

T
K Kane skrev:
Jag vet. Men innan det är klart får man kalkylera med tull/moms för säkerhets skull. Fynden kan bli dyra annars.
Det gäller väl i sånt fall beställningar efter årsskiftet?

P
T Ejmelie skrev:
Dewalt DCN692 spikpistol för ca 3.200kr från företag i England.

[länk]

Om någon funderar på att köpa så hör av er. Så kan vi dela på frakten.
En grym maskin dedär, men iomed att du har makita batterier så ha lite is i magen för makita kommer med en ny 18v stompicka nästa år:D

• Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
T
P pleqtiz skrev:
En grym maskin dedär, men iomed att du har makita batterier så ha lite is i magen för makita kommer med en ny 18v stompicka nästa år:D
Är det så? Misstänker dock att den kommer ligga på dubbla priset än 3200 :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.