nikasp
Viss urspårning... började dammsuga vinden och kan nu inte sluta städa och fixa. Nådar alla spikar jag ser och ska ner med tre gamla rullar isolering och har samlat en stor burk spik, popnitar och annat. Kan snart ställa upp en soffa och TV där :D
 
  • En upplyst vind med träbjälkar och isolering, några rullar och en burk samlade föremål syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En oinredd vind med synlig träkonstruktion, isoleringsmaterial, en dammsugare och några verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dammsugare på en isolerad vind med träbjälkar, sladdar och gammal isolering i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppröjd vind under renovering med isolering, träreglar och en person som arbetar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
landan81 och 8 till
  • Laddar…
Jävla meck att få dit isoleringen, den räckte inte runt på längden så jag fick skära småbitar, ståltråden tog slut också så jag fick tejpa tillfälligt på slutet. Fick upp en ljusslinga också så man kan se var man går. Vind med synliga träbjälkar, ljusslinga, isolering på golv och skära bitar av isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Idag har jag lekt murare jag..
Och då är det bara att skydda det som är i riskzonen genom lite täckning med plast och tejp. Och det är bara att inse att det är lika bra när man ska slaska uppåt mot taket med bruk.
Renoveringsarbete med murning skyddad av plasttejpning och synliga arbetsmaterial såsom stege och bruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tanken är att senare dra på med lite finputs för att senare måla med lämplig färg. Men först lite grov utfyllnad mot taklisten och för att få fast sotluckan.
Vägg under renovering med murbruk på och plast som skyddar omgivningen, samt en sotlucka infälld i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mot golvet kommer en sockel med en uppmurad....-Ja inte vet jag vad det heter, men något helt opraktiskt användbart blir det i alla fall. Hur som helst så muras det upp på redan befintlig murning (med tanke på eventuella kommande sotarinvändningar), för att det inte ska bli större värmeförluster än ifall jag än om jag skulle göra med annat material.
Murarbete vid en vägg med bruk och verktyg, skyddad yta med plast, murning mot en taklist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsättning följer med hur tanken okontrollerat tagit greppet från förnuftet....
 
  • Gilla
P-plats och 9 till
  • Laddar…
Lyft lite uthus

Stödkonstruktion i ett uthus med en domkraft som lyfter taket, omgivet av verktyg och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Malena12 och 7 till
  • Laddar…
I dag har jag fått bytt garageport. När montören åkt fick jag grundmåla lite foder och snygga till så gott det går. Kan se lite märkligt ut på bilden, men det skall bytas panel också när våren kommer. Nymålad garageport omgiven av orört träfoder på en röd byggnad, väntar på panelbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat garagefoder vid gammal garageport och material staplat på marken, väntar på panelbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad svart garageport på rödmålat hus med grundmålat foder och en bilparkering framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålad garageport omgiven av orört träfoder på en röd byggnad, väntar på panelbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad svart garageport på rödmålat hus med grundmålat foder och en bilparkering framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat garagefoder vid gammal garageport och material staplat på marken, väntar på panelbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Börjat peta i lite isolering.
 
  • Renoveringsprojekt med påbörjad isolering och trästomme runt fönster i ett rum under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
DaDolly och 2 till
  • Laddar…
Nästan klar!

Blir skivor närmast väggen, sen fyller jag nog golvet med spån.
 
  • Renoveringsarbete med delvis isolerade väggar och oskyddat golv vid fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med isolerade väggar och oskyddat trägolv i förberedelse för skivor och spån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 8 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Nästan klar!

Blir skivor närmast väggen, sen fyller jag nog golvet med spån.
Blir "helt" direkt när skivorna kommer på!
Kämpa på!
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Ett pågående uterumsprojekt med arbetsmaterial, golvlister och verktyg spridda över ett vitt golv, stora fönster och en öppen planlösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjar julledigheten med att avsluta uterums projektet. Golvlister och inklädnad av stolparna. Dottern har förmålan all mdf. Så idag var det bara att skuta på plats. Golvlisterna satte jag med dubbelhäftande tejp. Återstår att se om de sitter kvar till sommaren.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Målat väggar och nu står jag och stör mig på två saker...
1. Spårskruv.
2. Folk som målar över saker, speciellt spårskruvskallar!

En spårskruv med övermålad skalle på en slitet vit vägg med färgstänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mr.fluff och 4 till
  • Laddar…
Färdigställt klädkammaren och flyttat in de gamla byråerna. Plockar dock inte in lika mycket grejer som vi plockade ur, men det är bara en tidsfråga innan det är fullproppat igen.

Nyinredd klädkammare med grå byråer och vita hyllor, ren och oorganiserad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinredd klädkammare med vita byråer och hyllor, samt en rund matta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elegant kristallkrona tänd med skuggspel på väggarna i en nyligen renoverad klädkammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Målat väggar och nu står jag och stör mig på två saker...
1. Spårskruv.
2. Folk som målar över saker, speciellt spårskruvskallar!

[bild]
Spårskruv är Djävulens påfund. Har själv svurit ve och förbannelse över tidigare ägare av mitt hus som använt eländet, både målade och omålade.
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Målat väggar och nu står jag och stör mig på två saker...
1. Spårskruv.
2. Folk som målar över saker, speciellt spårskruvskallar!

[bild]
Övermålade spårskruv kommer att framöver att betraktas som efterlängtade, med tanke på alla förgjordade hittepåskruvar i form av torx ph och annat elände när det kommer till att behöva renoveras. Och då har jag inte ens nämnt rostfria dito. Vi kommer i våra generationer att bli totalt idiotförklarade hur vi använt oss av dessa förbannade djävulska påfund. Och för att inte tala om den som har lyckats måla i färg i dessa sen! AAAAARRGH:mad:
Men oslagbart enkelt att skruva i är de i ala fall.:D
 
  • Gilla
tttomten och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Övermålade spårskruv kommer att framöver att betraktas som efterlängtade, med tanke på alla förgjordade hittepåskruvar i form av torx ph och annat elände när det kommer till att behöva renoveras. Och då har jag inte ens nämnt rostfria dito. Vi kommer i våra generationer att bli totalt idiotförklarade hur vi använt oss av dessa förbannade djävulska påfund. Och för att inte tala om den som har lyckats måla i färg i dessa sen! AAAAARRGH:mad:
Men oslagbart enkelt att skruva i är de i ala fall.:D
Standarder är bra, alla borde ha en egen... :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Violina och 1 till
  • Laddar…
Brutit upp mer golv i jakten på att förstå befintligt värmesystem.
 
  • Uppbrutet golv med synliga träbjälkar och rörledningar vid värmeelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
DaDolly och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.