Vad kostar gas från Linde (AGA) 20l flaska / 5 år
Andra gasleverantörer med köpesflaska , bäst pris på fyllning .
Andra gasleverantörer med köpesflaska , bäst pris på fyllning .
Allvetare
· Västra götaland
· 9 125 inlägg
Nu var det några år sen jag kollade, men att hyra 20-liters flaskan är ju enbart värt om du förbrukar mycket gas.. Påfyllningen är billig... Jag fick det till att det var värt det om man förbrukade minst en flaska i månaden ungefär, men jag har inga siffror kvar i huvudet...
Annars är det väl bara Air Liquide eller AGA/Linde att välja på, och priserna är det marginell skillnad på.. Kolla också var man kan byta flaska.. I min by finns inget utlämningsställe för AL så jag får åka till grannbyn...
Annars är det väl bara Air Liquide eller AGA/Linde att välja på, och priserna är det marginell skillnad på.. Kolla också var man kan byta flaska.. I min by finns inget utlämningsställe för AL så jag får åka till grannbyn...
Nu finns ju alternativet med friköpta 10liters tuber....... kanske inte din lösning men för oss som inte svetsar mycket hela tiden fungerar det nog bra..... har själv 3st 5liters för att inte stå utan gas när det är kris
Allvetare
· Västra götaland
· 9 125 inlägg
Air Liquide har 5 och 11 liters..
Jag har en 11L och brukar få betala precis under tusenlappen plus moms för att byta...
Jag har en 11L och brukar få betala precis under tusenlappen plus moms för att byta...
Hittade detta https://www.ebay.com/itm/Argon-Co2-...142400?hash=item2ae9620840:g:cd4AAOSwDpteyni8
Vet dock inte om 8l gasflaskor får transporteras hur som helst i Sverige ?
Vet dock inte om 8l gasflaskor får transporteras hur som helst i Sverige ?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 125 inlägg
Nu har jag ingen aning om hur länge en 8l / 11l flaska räcker
Om man ska rostlaga en veteranbil
Men om det kostar 4000-5000 kr för köp av flaska (fylld) + 1000 kr för fyllning kontra köpa flaska från Polen för 1223 kr
Vill man fundera på en stund
Om man ska rostlaga en veteranbil
Men om det kostar 4000-5000 kr för köp av flaska (fylld) + 1000 kr för fyllning kontra köpa flaska från Polen för 1223 kr
Vill man fundera på en stund
Allvetare
· Västra götaland
· 9 125 inlägg
Jag skulle gissa att du får ut 30-40 minuter svetsning per liter gasflaska, mellan tummen och pekfingret...Tomture61 skrev:
Och hur lång tid tar det att rostlaga en bil?
En fördel är ju också att en "svensk" gasflaska har ett värde, dvs de går att sälja vidare ..
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Vät att nämna är ju att man får en ny aga/linde 10l unicyl mycket billigare om man har gamla 5lit som inbyte.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 125 inlägg
Problemet är väl om Julas lagersaldo är att lita på, så går den bara att byta på två ställen i Sverige just nu, Södertälje och Örebro...T Taxture skrev:
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/svets-och-lod/svets/svetsgas/argonmix-008999/