2 229 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Västerbotten
Undrar hur många som vi har i deta forum och som kommer från Västerbotten ???
Det vore ju trevligt om vi kunde "kartlägga" oss själva här.
Själv så bor jag i Holmsund och har en sommarstuga i Hällnäs, utanför Vindeln.
Det vore ju trevligt om vi kunde "kartlägga" oss själva här.
Själv så bor jag i Holmsund och har en sommarstuga i Hällnäs, utanför Vindeln.
Du är inte ensam västerbottning här iallfall.
Jag bor i Umeå, men bara någon månad till.
Håller för fullt på att flytta till Selet i Vännäs kommun, där jag fått tag på en fin västerbottensgård med bagarstuga och en något förfallen lagård.
Så nu ska jag i princip bara sälja min 4:a, sedan blir jag lantis. ;D
Jag bor i Umeå, men bara någon månad till.
Håller för fullt på att flytta till Selet i Vännäs kommun, där jag fått tag på en fin västerbottensgård med bagarstuga och en något förfallen lagård.
Så nu ska jag i princip bara sälja min 4:a, sedan blir jag lantis. ;D
Gälls det om man är en Skånsk wannabe norrlänning? Har bott i Umeå i två omgångar. Nu skall jag i och för sig flytta från GBG till Skånska landsbygden, men jag brukar hota frun med att om vi någonsin köper sommarstuga så kommer jag att hålla andan tills vi köper en i inlandet. ;D
Om du bryter på norrlänska när du gör inlägg så borde det gå braMJE skrev:
Heh, faktum är att jag plockade med mig ett antal språkliga ovanor från Umeå. Men jag har fortfarande inte listat ut om det finns något rationellt mönster när ni sväljer ändelser, eller om det bara är något ni gör för att konfundera turister.Mr_Smurf skrev:
M
Ett språkligt mönster är iall iallafall att å:et är tyst i ortsnamn om ortsnamnet slutar på eå, så därför blir skelefteå=skelefte, Umeå=Ume, Sikeå=Sike, Luleå=Lule, Piteå = Pite etc.MJE skrev:
Kommer inte på några fler så här på rak arm..
Vi är från Umeå och ska bygga i Ersmark om bygglovsgubben någonsin kommer tillbaka från semestern så vi kan få vårt bygglov beviljat.
Sen så vet jag att Nobba och Steve_O också bor i Umeå och ska bygga i Ersmark.
MJE, jag skrattade gott åt din fundering om vi bara tog bort ändelser för att förvirra turister. Sambon undrade vad jag läste i o m att jag garvade så mycket.
Bodde ett år i Gbg och det var många ord jag sa som de aldrig verkar ha lärt sig i skolan. Som tex he och snöra. Utomordentligt bra ord. Eller det här att förkorta ord. Ta meningen Jag ska fara hem till henne blir väldigt bra att säga: Jag ska fara hem till'na.
Ranchn, håller ni på att bygga, renovera i Holmsund eller är ni klara?
Sen så vet jag att Nobba och Steve_O också bor i Umeå och ska bygga i Ersmark.
MJE, jag skrattade gott åt din fundering om vi bara tog bort ändelser för att förvirra turister. Sambon undrade vad jag läste i o m att jag garvade så mycket.
Bodde ett år i Gbg och det var många ord jag sa som de aldrig verkar ha lärt sig i skolan. Som tex he och snöra. Utomordentligt bra ord. Eller det här att förkorta ord. Ta meningen Jag ska fara hem till henne blir väldigt bra att säga: Jag ska fara hem till'na.
Ranchn, håller ni på att bygga, renovera i Holmsund eller är ni klara?
Ang. frågan från Jesca_j
Nej vi håller ej på att renovera i Holmsund. Där är vi intresserad av att överta min svärfars hus...
Men I Hällnäs, utanför Vindeln har vi nyköpt ett Hus "Ranchn" som har tänkt att använda som fritidshus. Ranchn är ett timmerhus på torpargrund och det är byggt ngn gång melann 30 och 40 talet.
Där finns el, vatten och avlopp. Det finns en hel del att göra, men vi är väl medvetna om att vi har köpt oss ett projekt. Vi kommer att ta det lite pö om pö.
Nej vi håller ej på att renovera i Holmsund. Där är vi intresserad av att överta min svärfars hus...
Men I Hällnäs, utanför Vindeln har vi nyköpt ett Hus "Ranchn" som har tänkt att använda som fritidshus. Ranchn är ett timmerhus på torpargrund och det är byggt ngn gång melann 30 och 40 talet.
Där finns el, vatten och avlopp. Det finns en hel del att göra, men vi är väl medvetna om att vi har köpt oss ett projekt. Vi kommer att ta det lite pö om pö.
Liknande trådar
-
Gammalt timmerhus från Västerbotten
Lösvirke & Timmerhus -
Solceller från scratch, Västerbotten
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Solceller I Västerbottens inland?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Vilket tak till ”Västerbottensgård”?
Tak & Vind -
Furu och timmer i Västerbottensgård från 1822/1900
Byggnadsvård