Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Detta är bland det bästa jag sett på Youtube. Herregud vilken nivå, tyvärr verkar han ha slutat producera.

[länk]
Han har haft lite längre pauser ibland så vi kan nog leva på hoppet :)

I andra änden av spektret finns Rustic David som - hör och häpna - gör rustika möbler. I mitt tycke uppfyller han båda kriterierna från inlägg #1 (skäggig och med behaglig framtoning :)) och han har en behagligt avslappnad inställning till möbelsnickeri. Personligen tycker jag att han är en härlig motvikt till vissa nordamerikanska snickeri-youtube:are som inte tycker att det är någon idé för tittaren att börja snickra om man inte har honat sitt stämjärn till minst 15000 grit :worried:

S Stefan_R skrev:
inte tycker att det är någon idé för tittaren att börja snickra om man inte har honat sitt stämjärn till minst 15000 grit :worried:

[media]
Kollade du 31:50 in i klippet?

Frustrator Frustrator skrev:
Kollade du 31:50 in i klippet?
Du menar där han säger att det funkar med en fil, rasp eller sandpapper om man inte har ett skarpt stämjärn? ;)

S Stefan_R skrev:
Du menar där han säger att det funkar med en fil, rasp eller sandpapper om man inte har ett skarpt stämjärn? ;)
Han säger väl att det KAN gå (dvs maybe)?
;)

Vill tipsa om frank howarth, STOR verkstad med massa, mestadels gamla maskiner, trevlig person.

Ingen här som gillar Matt Estlea?

• Gilla
Jutte84
  • Laddar…
Dags att återuppliva denna tråd. En kille som bygger en rejäl arbetsbänk av gammalt skräp.

• Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.