Nya paket hämtades på ombudet igår.
Vinkel från Hultafors; blackfriday-köp som drog ut på tiden.
Batteriet från Bosch klickade jag hem härromdagen från Amazon för 515spänn för 5ah. Svenska handlare tar 1100 spänn och uppåt för 4ah.....

Hultafors vinkel och Bosch 18V 5.0Ah batteri på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Den där lär väl konkurrera ut polypripen från marknaden snart :)
Nej, inte alls.
De här 2 verktygen - tångnyckeln och polygripen - har så olika användning, att de får hänga sida vid sida på verktygstavlan.
 
D Daaaaaniel skrev:
Nya paket hämtades på ombudet igår.
Vinkel från Hultafors; blackfriday-köp som drog ut på tiden.
Batteriet från Bosch klickade jag hem härromdagen från Amazon för 515spänn för 5ah. Svenska handlare tar 1100 spänn och uppåt för 4ah.....

[bild]
Såg att amazon.se hade ett paket med 2 st 4 Ah batteri + laddare för 1 100kr också. Riktigt bra pris faktiskt!

Edit: Ligger på ca 1 600 nu såg jag.
 
Redigerat:
Hur tusan hittar ni alla kap på amazon? Söker ni dagligen på specifika prylar ni letar efter eller finns det någon magisk sökfunktion?! :)
Tacksam för tips ! mvh
 
Vi nappar ibland på tipsen vi får här på ByggaHus.se. :D
 
  • Gilla
  • Älska
mankot och 2 till
  • Laddar…
Om någon annan Amazon säljer varan (t.ex. i .co.uk) så kan man lättare söka upp den där och slippa dåliga översättningar. Sedan kan man kopiera ASIN-numret därifrån och använda det för att söka på i svenska amazon.se
 
Marcusju Marcusju skrev:
Hur tusan hittar ni alla kap på amazon? Söker ni dagligen på specifika prylar ni letar efter eller finns det någon magisk sökfunktion?! :)
Tacksam för tips ! mvh
Ja. Dagligen. Titta på verktyg är en stor del av mitt lilla liv på den här planeten.
Vanligtvis sitter jag och kikar medan jag försöker ge sken av att vara mentalt närvarande i de skype-mötena jag är inbjuden till på jobbet - men mest bara sitter nickar och hummar. Sad but true :)

MItt generella amazon-tips är att man ska söka på varumärken, inte på vad en typ av produkt heter, eftersom att översättningen är så hopplös. Då hittar man bättre tycker jag.
 
  • Gilla
  • Wow
saiter och 4 till
  • Laddar…
Glädjen var stor, en leverans från Amazon av Bosch bordssåg GTS 635-216 till ett riktigt bra pris.
LG UHD 4K monitorlåda i en öppen kartong med packmaterial, förväxlad med en beställd bordssåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

eller.....vänta nu lite..... det var väl en bordssåg jag beställt......
Av omtanke om mina fingrar så kanske Amazon tyckte att det är bättre med en bildskärm med en bild på en såg istället...
Tyvärr så är priset på bildskärmen de skickat lägre än normalpriset för den beställda bordssågen, annars kunde man ju alltid ha låtsats som att det regnade :seenoevil: och att de hade skickat rätt.
Men blev i alla fall imponerad av att deras hemsida föreslog att jag skulle ringa (!) och att det tog fem sekunder från att jag tryckt på knappen för att bli uppringd, till det att telefonen ringde.
Sen att transportören som ska komma med rätt vara inte kan ta med den här lådan tillbaka, och att den var för stor att lämnas in hos DHL-ombudet var väl inte lika roligt.....
 
  • Ledsen
  • Haha
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Ett par stål kom idag.
CMT-fräs i förpackning märkt "Straight Bit" på orange bakgrund, med måttangivelser 18mm bred och 20mm djup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta tyckte jag kunde vara passande nu i juletider till att bättra på mina julklappsrim med passande nötfraser.
Skärmdump av en nötskärare från Amazon med produktnamnet och priset synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Missade dock att beställa batterierna.
Skärmdump av en produktspecifikationssida för en fräs med detaljer om mått och vikt, utan synlig produktbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett annat litet stål.
Förpackning av ett rundningsfräsverktyg, märkt 'Roundover/Bead Bit', för träbearbetning med en bild på fräsprofilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har inte anpassat mig riktigt till språket amazoniska så jag hoppas att jag fattat vad jag köpt;)
Skärmdump av produktbeskrivning för fräs med specifikationer och artikelnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Kanske inte direkt någon Hammer justersåg men jag gjorde två loppisfynd igår. Prisvärdheten borde i alla fall vara OK.

Lindström kombinationstång och E A Berg stämjärn på gul bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En Lindström 1497-70 kombinationstång och ett E A Berg 1/4" stämjärn. Tången nästan i nyskick och stämjärnet i gott bruksskick, även om det behöver slipas. Vet någon mer om dessa "klenoder" vore det intressant.

Sen hoppas jag att jag inte begick någon kulturhistorisk dödssynd då jag befriade tången från de spruckna "plastskänklar" som den hade.

Gröna Lindström 1497-70 kombinationstång i nära nyskick med prislapp på 20 kronor fastsatt på handtaget.

Tången kostade 20:- och stämjärnet 10:- och det borde de väl vara värda?
 
  • Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske inte direkt någon Hammer justersåg men jag gjorde två loppisfynd igår. Prisvärdheten borde i alla fall vara OK.

[bild]

En Lindström 1497-70 kombinationstång och ett E A Berg 1/4" stämjärn. Tången nästan i nyskick och stämjärnet i gott bruksskick, även om det behöver slipas. Vet någon mer om dessa "klenoder" vore det intressant.

Sen hoppas jag att jag inte begick någon kulturhistorisk dödssynd då jag befriade tången från de spruckna "plastskänklar" som den hade.

[bild]

Tången kostade 20:- och stämjärnet 10:- och det borde de väl vara värda?
Klart prisvärt :)
 
A
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske inte direkt någon Hammer justersåg men jag gjorde två loppisfynd igår. Prisvärdheten borde i alla fall vara OK.

[bild]

En Lindström 1497-70 kombinationstång och ett E A Berg 1/4" stämjärn. Tången nästan i nyskick och stämjärnet i gott bruksskick, även om det behöver slipas. Vet någon mer om dessa "klenoder" vore det intressant.

Sen hoppas jag att jag inte begick någon kulturhistorisk dödssynd då jag befriade tången från de spruckna "plastskänklar" som den hade.

[bild]

Tången kostade 20:- och stämjärnet 10:- och det borde de väl vara värda?
Lindströmtänger är super. Jag jobbade på Asea Skandia i slutet på -80, och vi hade grymma personalpriser på verktyg, bla tänger från Lindström, så finns en hel del i verktygslådan.
 
mowatom skrev:
Lindströmtänger är super.
Ja jag har två små favoriter av dessa:

Vintage diagnostang och spetstång med beige handtag på ett beige underlag, spetstången har en brännskada fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De bör ha köpts under andra halvan av sjuttiotalet och de var "svindyra" men har hängt med väl och är funktionellt fortfarande nästan i nyskick. Spetstången har dock fått en liten brännskada längst fram, men förhoppningsvis har den lärt sig var man ska och inte ska peta i elcentraler... :oops::p
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Lexington Lexington skrev:
Såg att amazon.se hade ett paket med 2 st 4 Ah batteri + laddare för 1 100kr också. Riktigt bra pris faktiskt!

Edit: Ligger på ca 1 600 nu såg jag.
Jag har två 2Ah till min 18V och 2 till min 12V(10,8). Sneglar alltid efter ett till 18V men i realiteteten så räcker ett riktigt länge och så har jag alltid ett i backup. Köper jag någon 18V arbetsbelysning får jag orsak att handla ett till dock :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.