ralvejd
Idag kom pryl 4 av 5 från amazon
STOR wellpapp låda med en 1500mm rail

Stor wellpapplåda öppnad på golvet med en 1500 mm Makita skena synlig inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Varifrån? Pris?
Bauhaus, 599 sek.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
B breakman skrev:
Det kom en lastbil och lämnade av denna Bosch GTS 635-216 :D
Som de flesta inköp så var det ett impulsköp, men ~2700kr tror jag den är värd.

Nu gäller det bara att fixa någon bra plats...

[bild]
Den där trodde jag att jag köpte också, men det visade sig att jag inte slutförde köpet.... :dizzy:
Nu går den för ~3500 kr....
Men nu vet jag ju vart jag kan åka om jag behöver såga nåt i byn....;)
 
B
G gripnil skrev:
Den där trodde jag att jag köpte också, men det visade sig att jag inte slutförde köpet.... :dizzy:
Nu går den för ~3500 kr....
Men nu vet jag ju vart jag kan åka om jag behöver såga nåt i byn....;)
Kanske komma förbi och okynnessåga lite i jul :D
 
  • Gilla
Klaugust
  • Laddar…
B breakman skrev:
Kanske komma förbi och okynnessåga lite i jul :D
Törs inte, sitter i min Coronabunker här nere hela julen....

För att inte bara spamma så anlände idag ett annat köp som jag i alla fall lyckats klicka igenom, nu ska här krympas krympslang och skäras plast.....
En Dremel gassvets med tillhörande munstycken och tillbehör ligger ordnade på vitt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
LevaLivet LevaLivet skrev:
Högtryckstvätt Bosch Aquatak 125 på Amazon.se för 768kr:

[länk]

Billigaste den sålts för enligt prisjakt är 1000kr, vanligtvis kring 1500kr.
Tack!
Ny Bosch högtryckstvätt UniversalAquatak 125 i förpackning på golv bredvid skor och reflexväst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Kom hem idag. Fin liten sak, men kanske jag skulle gått på 250 mm-varianten......
[bild]
Mitt liv har aldrig varit så enkelt som efter att jag skaffat mig en sådan! :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ny slagskruvdragare från Makita framför en suddig TV-skärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny Makita slagskruvdragare modell DTD170Z i förpackning på ett bord med suddig TV-skärm i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snabb leverans från verktygsvaruhuset, lucka nr 14 blev en härlig slagskruvdragare :D
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
dof dof skrev:
Jag föredrar tångnycklar för det mesta.
[bild]
Tångnyckel - är det så den heter! Ett av mina bästa verktyg, eller rättare sagt två: jag har både den stora och den lilla.
Sist vi var på service med bilen, gnydde service-gubben om att den avtagbara dragkroken såg ut att ha fastnat. Det skulle bli helt förfärligt: trubbel vid besiktningen. De rekommenderade våldsamt löstagande på verkstan om kroken inte gick att få loss.
Hemma hade jag först problem med nyckeln i låset. Sen kunde jag inte vrida loss kroken. Då kom jag ihåg min fantastiska tångnyckel (250 mm lång). Fattade tag i den, lade en torr disktrasa emellan för att skona mekanismen, och drog. Helt plötslig satt jag - gamla tant - på garagegolvet med den tunga dragkroken i famnen. Meddelade gamla maken i rullstolen att jag hade löst problemet.
Finessen med detta verktyg är att den griper exakt, och att den genom sin längd och konstruktion ökar min styrka till oanade höjder.
 
Redigerat:
  • Gilla
FixarKarin och 12 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
[bild] [bild] Snabb leverans från verktygsvaruhuset, lucka nr 14 blev en härlig slagskruvdragare :D
Hmm, jag skulle ha slagit till... Å andra sidan har jag väl inget projekt just nu som kräver den.

Däremot blev det en beställning på varmluftspickan som var dagens lucka.
 
  • Gilla
OestlundJ
  • Laddar…
richardtenggren
C Cider skrev:
Tångnyckel - är det så den heter! Ett av mina bästa verktyg, eller rättare sagt två: jag har både den stora och den lilla.
Sist vi var på service med bilen, gnydde service-gubben om att den avtagbara dragkroken såg ut att ha fastnat. Det skulle bli helt förfärligt: trubbel vi besiktningen. De rekommenderade våldsamt löstagande på verkstan om kroken inte gick att få loss.
Hemma hade jag först problem med nyckeln i låset. Sen kunde jag inte vrida loss kroken. Då kom jag ihåg min fantastiska tångnyckel (250 mm lång). Fattade tag i den, lade en torr disktrasa emellan för att skona mekanismen, och drog. Helt plötslig satt jag - gamla tant - på garagegolvet med den tunga dragkroken i famnen. Meddelade gamla maken i rullstolen att jag hade löst problemet.
Finessen med detta verktyg är att den griper exakt, och att den genom sin längd och konstruktion ökar min styrka till oanade höjder.
Säker på att du inte åsyftar en polygrip eller cobra? De är ju snarlika för den oinsatte :)
En tångnyckel är en modern variant på skiftnyckeln :)
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Säker på att du inte åsyftar en polygrip eller cobra? De är ju snarlika för den oinsatte :)
En tångnyckel är en modern variant på skiftnyckeln :)
Nej, min gode man, jag är inte oinsatt. Och jag vet vilka verktyg jag hängt upp i mitt garage. Polygrip eller cobra ser annorlunda ut i käften. (jag sålde verktyg när jag ung ...)
 
  • Gilla
  • Älska
FixarKarin och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
C Cider skrev:
Nej, min gode man, jag är inte oinsatt. Och jag vet vilka verktyg jag hängt upp i mitt garage. Polygrip eller cobra ser annorlunda ut i käften. (jag sålde verktyg när jag ung ...)
Allt är ju relativt, du visste uppenbarligen inte vad en tångnyckel heter... ;):rofl:
 
Redigerat:
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
T
K Kane skrev:
Kom hem idag. Fin liten sak, men kanske jag skulle gått på 250 mm-varianten......
[bild]
Den där lär väl konkurrera ut polypripen från marknaden snart :)
 
T Ejmelie skrev:
Den där lär väl konkurrera ut polypripen från marknaden snart :)
Det har Cobra n redan gjort :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.