Morsning
Har sedan någon månad fått ett lite irriterande beteende på vattnet. När pumpen startar så kommer det kallvatten ur kranarna trots att man bara vridit på varmvatten. Så fort pumpen stannat blir det varmvatten igen. Det gäller alla kranar i huset, så det är inte någon specifik blandare som det gäller

Har ett vedeldat värmesystem där varmvattenberedaren ligger inbyggd i ena accumulatortanken. Jag har försökt att fundera ut hur detta skulle kunna ske men jag går bet på det.

Någon som har några idéer på vad som skulle kunna orsaka det?

Pumpen vilken pump, kolla upp blandningsvemtilen för VV hur den mår.sitter nog på VV röret som kommer tanken tillsammans med ett HV-rör, hittar du inte så ta några foton

J jonaserik skrev:
Pumpen vilken pump, kolla upp blandningsvemtilen för VV hur den mår.sitter nog på VV röret som kommer tanken tillsammans med ett HV-rör, hittar du inte så ta några foton
Pumpen i brunnen. Ska kolla om jag ser någon ventil på tanken

Följ det heta VV-röret så kommer du att hitta ventilen

• Gilla
mogga
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Följ det heta VV-röret så kommer du att hitta ventilen
Tackar. Ska kolla. Det skulle kunna orsaka, detta, alltså om den kärvar? Vansinnigt mkt järn i vattnet här så det är väl inte omöjligt att det byggt på med avlagringar

För att få till lite akutvård kanske , öppna en VV-kran, på blandaren finns en ratt med en markering + , - elller en symbol öka minska, samtidigt som du vrider den fram och tillbaka så knackar du med en hammare på metallen, den tål mycket.

• Gilla
mogga
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.