661 läst · 5 svar
661 läst
5 svar
Kallvatten när pumpen går igång
Morsning
Har sedan någon månad fått ett lite irriterande beteende på vattnet. När pumpen startar så kommer det kallvatten ur kranarna trots att man bara vridit på varmvatten. Så fort pumpen stannat blir det varmvatten igen. Det gäller alla kranar i huset, så det är inte någon specifik blandare som det gäller
Har ett vedeldat värmesystem där varmvattenberedaren ligger inbyggd i ena accumulatortanken. Jag har försökt att fundera ut hur detta skulle kunna ske men jag går bet på det.
Någon som har några idéer på vad som skulle kunna orsaka det?
Har sedan någon månad fått ett lite irriterande beteende på vattnet. När pumpen startar så kommer det kallvatten ur kranarna trots att man bara vridit på varmvatten. Så fort pumpen stannat blir det varmvatten igen. Det gäller alla kranar i huset, så det är inte någon specifik blandare som det gäller
Har ett vedeldat värmesystem där varmvattenberedaren ligger inbyggd i ena accumulatortanken. Jag har försökt att fundera ut hur detta skulle kunna ske men jag går bet på det.
Någon som har några idéer på vad som skulle kunna orsaka det?
För att få till lite akutvård kanske , öppna en VV-kran, på blandaren finns en ratt med en markering + , - elller en symbol öka minska, samtidigt som du vrider den fram och tillbaka så knackar du med en hammare på metallen, den tål mycket.
Liknande trådar
-
Nibe F2025 motorskyddet löser ut när värmepumpen ska stanna
Värmepumpar -
Saknar värme pga golvvärepumpen?
Värme allmänt -
Panasonic LVP - hur styra ner pumpen när man eldar?
Värmepumpar -
Pumpen drar ström när den inte pumpar
Vatten & Avlopp -
varför går propparna när man startar hydroforpumpen?
Vatten & Avlopp