Hej
Har tagit in en firma för att göra om vårt kök hemma. Allt nytt och få även kakling och el.
Nu när bygg/el gjort ”det sista” enligt sig själva har de fogat (mycket okänsligt och med smutsiga fingrar) runt vissa uttag och brytare. Ibland bara delad av uttag och brytare.
Mån fråga är varför man fogar i kök, är det enl. Någon standard och om så är detta en fogning fler än jag inte accepterar, se bilder?
Vad hade ni gjort, vänt er med till byggarna?
tack
Fredric
Har tagit in en firma för att göra om vårt kök hemma. Allt nytt och få även kakling och el.
Nu när bygg/el gjort ”det sista” enligt sig själva har de fogat (mycket okänsligt och med smutsiga fingrar) runt vissa uttag och brytare. Ibland bara delad av uttag och brytare.
Mån fråga är varför man fogar i kök, är det enl. Någon standard och om så är detta en fogning fler än jag inte accepterar, se bilder?
Vad hade ni gjort, vänt er med till byggarna?
tack
Fredric
Hej
Så ska de verkligen inte de ut. Ser ut som om dom gjort för stora hål i kaklet o sen satt brytaren i hålet. O sen fogat för att täcka springan. Hålet i kaklet ska ju vara mindre än brytaren. Det ser hemskt ut. Tyvärr
Så ska de verkligen inte de ut. Ser ut som om dom gjort för stora hål i kaklet o sen satt brytaren i hålet. O sen fogat för att täcka springan. Hålet i kaklet ska ju vara mindre än brytaren. Det ser hemskt ut. Tyvärr
Tack för alla svar! Då är jag inte fel ute låter det som att jag tycker det ser ut som skit när allt är nytt! Lösning att be dem ta bort kaklet runt hålet och göra om och göra rätt? Stor arbetsinsats eller något erfarna hantverkare löser enkelt?!
Jag skulle kräva detta då som gammal fotograf och grafisk formgivare (numera elektriker) skulle störa mig på både eventuella tapetskydd och silikon. En duktig plattsättare löser detta.F Fredric87 skrev:
Ja, gör då om det. Frågan vilka mått de som sågade fick, man har som sagt väldigt små toleranser med denna serie. Men har du någon totalentreprenör så ska ju allt klaffa.F Fredric87 skrev:
Har du separat tagit in firmor kan det vara värre.