Fick rådet av en servicetekniker att rengöra torktumlaren emellanåt för att slippa detta problemet
2 msk klorin i 2 l vatten
Ha i tanken vid filtret
30 min program
Töm
Kör 3 ggr m varmt vatten

J
anderslarss anderslarss skrev:
Fick rådet av en servicetekniker att rengöra torktumlaren emellanåt för att slippa detta problemet
2 msk klorin i 2 l vatten
Ha i tanken vid filtret
30 min program
Töm
Kör 3 ggr m varmt vatten

Hej anderslarss. Tack för att du delar med dig men jag blir inte helt klok på vad du menar.

>2 msk klorin i 2 l vatten
>Ha i tanken vid filtret

Skall klorin och vatten blandningen hällas ner efter att luddfiltret har lyfts bort?

>Töm
Vattenbehållaren?

>Kör 3 ggr m varmt vatten
2l vatten varje gång direkt ner i maskinen?
och sedan 30 min programmet?
upprepa 3 gånger?

Vattentanken uppe till vänster, fyll den m 2 l varmt vatten o 2 msk klorin - kör tumlaren tom m 30 min programmet, då körs systemet igenom o gelén som hänger fr tapparna ”rensas”. Sen tömmer du vattentanken, kör 3 ggr m rent varmt vatten. Detta är för att felet inte ska uppstå.

• Gilla
janerik12
  • Laddar…
J
Hur ofta har du behövt göra detta?

Jag har nu öppnat torktumlaren 2 gånger (1.5 år) och rensat nästan ingenting från sensorn som sitter på höger sida av maskinen :(

• Gilla
anderslarss
  • Laddar…
Det beror på hur mkt skjölmedel man använder, men man bör nog göra det minst en gång om året. Jag har ju tyvärr inte gjort det o därför fick jag fel. Servicetekniker rekommenderade att göra det lika ofta som man kör rengöring av tvättmaskinen.

• Gilla
janerik12
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.