Nu är larmet igång men får inte sms rapporten att fungera.
Har lagt in kortet från gamla powermax larmet i och GSM RSSI stark.
i meny 4 aktiverat privat rapport och aktiverat vid larm samt lagt in min mobil.
Behöver man skriva in sms/mms server?
eller är det något annat jag glömt?
 
Har fått det att fungera, gjorde enheten strömlöst och sedan började jag få sms notifikationer.
Har aktiverat larm + övrigt och får meddelande, det jag märkte är att när jag löser ut larmet skickas inte meddelande direkt? testat att vänta i ca 20 sekunder och den skickas först när jag stänger av larmet?
SMS-notifikationer om ett utlöst larm och avbrytande av larm i vardagsrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S spamb skrev:
Tack.
En annan fråga innan jag beställer fel. Har två st rökdetektorer SMD-426 och vad jag läst på nätet ska dem kunna agera interna sirener vid larm. När jag parat in dem och aktiverat vid larm och brand så tjuter dem inte när jag testar larmet.
Dem ljuder vid brand men inte när jag testar inbrottslarm. Måste man ha en separat siren för inomhusbruk eller har jag glömt att konfigurera något?
Tack på förhand
Uppdatering
Nu fungerar rökdetektorer som siren, det tar ca 15 sekunder innan dem hoppar igång efter att siren i centralen börjat tjuta.
 
Redigerat:
Hej alla. Nu några månader efter att jag kört larmet inser jag att det finns en ip modul installerad i larmet. Vad jag ser så är den inte ansluten med någon slad i modekortet? Hur kopplar man den ihop med larmet, är det trådlöst? Vad kan jag göra med ip modulen? Kör nu bara sms rapport genom sim kortet.
Tack på förhand
 
Hej, den är inte trådlös utan du kopplar en rj45 kabel till den, du får öppna upp lådan för att komma åt denna. Hur du konfigurerar den står i mallen, du kan välja exempelvis att ha ip primärt och gsm som sekundär kommunikation. Med ip-uppkoppling kan du även använda appen som finns till larmet för att se status på alla enheter, aktivera/avaktivera larm, se eventuella felmeddelanden,varning för lågt batteri, kolla hemmet via kameror (om du har dessa konfigurerade rätt) etc. Så om du har en IP-modul tycker jag att du ska koppla in den som primär och sätta din gsm som sekundär.

hälsningar
Mathias
 
Sedan måste man ansluta sig till en server.
protexus.se tog 1000:- i engångs avgift av mig, men då hade jag köpt larmet på blocket.

Dra iväg ett mail till dom.
 
Min ena brandvarnare gick igång två gånger samma natt, visade sig att det behövdes bytas batteri, ingen varning innan om låg batterinivå.
Man skall även damsuga ur dessa i mellan åt.
 
Ok. Tack för alla svar. Förstår att det ska kopplas nätverkskabel i den. Men det verkar att det saknas flatkabel till modekortet. Vad är det för kabel och var köper man den?
 
S spamb skrev:
Ok. Tack för alla svar. Förstår att det ska kopplas nätverkskabel i den. Men det verkar att det saknas flatkabel till modekortet. Vad är det för kabel och var köper man den?
Kolla med Protexus, de kan säkert sälja dig en flatkabel :)
 
S spamb skrev:
Hittade det här på solar sida
[länk]

''Powermaster Central måste vara version 18 eller senare. Kan inte sitta i centralen medan du använder en mobil / gprs-modul.''

Tydligen ska det inte gå att använda både powerlink och gsm nätet?
Någon som provat om det fungerar att köra både och?
Vilken central har du? På PM33 så går de att ha samtidigt om du har FW version 18 eller senare.
 
Har en PM10 version 18
Mvh
 
S spamb skrev:
Har en PM10 version 18
Mvh
Möjligt att det är en begränsning på PM10 i så fall men tror inte det. Som sagt, kontakta Protexus, han kan garanterat svara på om det går och i så fall sälja dig en flatkabel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.