Campar Campar skrev:
Möblerat om

Kanske inte helt lätt att se, men svarven har fått snurra 180° och byta vägg.

[bild] [bild]
Verkstads-WC, avundsjuk
 
  • Gilla
  • Haha
VidarH och 7 till
  • Laddar…
JohnnyKeba JohnnyKeba skrev:
Tröttnade på vantar och mössor över hela hallgolvet. Nu har jag iallafall någonstans att lägga dom när jag plockar upp efter barnen :rolleyes:

[bild] [bild]
Väldigt värdefull variant på möbel. Förvaringsutrymme får man sällan för mycket av.
 
  • Gilla
JohnnyKeba
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Verkstads-WC, avundsjuk
skitbra!
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Verkstads-WC, avundsjuk
Ja, fast jag undrar varför man inte byggde någon form avgränsning från början.. :crysmile:
Jag ska göra det, nån dag....:rofl:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag kapat av 40cm på det dyraste tvättstället jag någonsin varit i kontakt med.
Tur att jag har ordentliga verktyg.:D
Ett uppdelat tvättställ på ett arbetsbord med verktyg i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Om någon undrar så var priset 18000kr) ja ni läste rätt!!!:surprised:
 
  • Tvättställ avkapat till 40cm på ett arbetsbord omgivet av verktyg i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
johel572 och 11 till
  • Laddar…
tommib
Och då behövde du ändå kapa till det?

WTF...
 
För 19 000:- hade du säkert fått ett i rätt storlek.
 
  • Haha
  • Gilla
Bassesme och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
För 19 000:- hade du säkert fått ett i rätt storlek.
Men då hade jag inte fått använda min såg ju!
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Men då hade jag inte fått använda min såg ju!
Då anser jag att ärendet är stängt :D
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Då anser jag att ärendet är stängt :D
Jag får tyvärr öppna ärendet tillfälligtvis... :)

Verkar vara en ny affärsidé vi är på spåret här, vill mest varna mina forumkompisar. @Needas fick säkerligen ett pris på 5000 för ett tvättställ med perfekt passform. Tror han blivit förblindad av verktygseufori för att varna oss andra.
Men säljaren måste sett på honom att det gick att göra en merförsäljning av ett tvättställ som behövde "finjusteras". Vi har sett det med halvfärdigt julpyssel, där man enbart behöver slänga på lite lim för att det skall se sådär lagom "hemma fixat" ut. Nu är det oss alla verktygsknarkare de vill åt!
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Kampen mot dammet är påbörjad! Tyvärr verkar övriga familjen inte förstå rimligheten i att använda hela garaget som verkstad, utan på samma yta ska det trängas in cyklar, gym, förråd och you name it. Inte heller verkar man ha hög toleransnivå för att nämnda prylar täcks av ett fint lager damm varje gång jag varit i verkstan.

Idag monterades denna i taket, och på sikt ska jag nog flytta ut spånsugen och uppgradera grovdammsugaren, så kanske garagefriden till slut infinner sig.

(Imorrn ska gängstängerna kapas till lite mindre livsfarlig längd).

Luftrenare monterad i taket i ett stökigt garage med verktygstavla och arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Luftrenare monterad i taket i ett rörigt garage med verktyg och personliga föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Seglartokig och 8 till
  • Laddar…
Cheesen
JohnnyKeba JohnnyKeba skrev:
Kampen mot dammet är påbörjad! Tyvärr verkar övriga familjen inte förstå rimligheten i att använda hela garaget som verkstad, utan på samma yta ska det trängas in cyklar, gym, förråd och you name it. Inte heller verkar man ha hög toleransnivå för att nämnda prylar täcks av ett fint lager damm varje gång jag varit i verkstan.

Idag monterades denna i taket, och på sikt ska jag nog flytta ut spånsugen och uppgradera grovdammsugaren, så kanske garagefriden till slut infinner sig.

(Imorrn ska gängstängerna kapas till lite mindre livsfarlig längd).

[bild] [bild]
Det var fint.... Men hur ska du öppna skåpluckorna?
 
  • Haha
useless
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Det var fint.... Men hur ska du öppna skåpluckorna?
Det går, tillräckligt iallafall :D Var låst till att sätta ställningen i takreglarna som kommer med 120 cm mellanrum, och så ville jag ha nära till ventilen som syns i taket för att kunna dra utblås ifall andan faller på.
 
Finns lite utrymme/frigång att tjäna på den konstruktionen. Om du sätter en "balk" mellan takstolarna uppe vid taket så kan du flytta ut de gängstänger som är framför skåpet. Byter du plats på längsgående reglar och tvärgående stålprofil så kan du höja frigången mellan golv och infästning.
 
  • Gilla
JohnnyKeba
  • Laddar…
R roli skrev:
Finns lite utrymme/frigång att tjäna på den konstruktionen. Om du sätter en "balk" mellan takstolarna uppe vid taket så kan du flytta ut de gängstänger som är framför skåpet. Byter du plats på längsgående reglar och tvärgående stålprofil så kan du höja frigången mellan golv och infästning.
Tack för bra tips (y) Mer frigång mellan golv och infästning behövs inte men idén med balk mot taket ska jag nog fixa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.