N
Här i området på landsbygden var det inte PostNord utan det som förr hette Tidningstjänst som "märkte upp" de lådor som saknade namn. Detta eftersom tidningsbuden skulle börja leverera paket åt Early Bird (en konkurrent till bl.a. Postnord). Det skrevs då namn med svart tusch på de lådor som varit omärkta i många år.
Själv använder jag en däckmärkningspenna för att skriva på husnummer (namn skriver jag inte ut) på lådan. Early Bird skulle jag aldrig drömma om att använda eftersom deras hantering av paket är ytterst tveksam.
 
C cersch skrev:
Så har jag också trott att det ska vara! Tyvärr håller inte Bring med mig. De klistrar en lapp på min post med en annan trappuppgång trots att jag har påpekat det mååånga gånger! Dessutom står uppgången angiven på porten till trappan. Jag har ett ovanligt efternamn.
Trots detta får jag ofta post som ska till grannen i en annan uppgång!
Tröttsamt med post som inte kommer fram i tid! Hur mycket som försvinner vet jag inte. T.o.m myndighetspost ändras eller läggs i fel låda! Säkrare med mail för fakturor!
Nu är Citymail inte längre en del av Bring, utan tyskägda sedan några år. De har något buggigt system i sin maskinsortering som ger den effekten. Otroligt dumt och tydligen svårlöst. Hör av dig till PTS om det, så får de ta det med Citymail.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Även vikarier ska kunna hitta rätt med din post. ;)

Jag håller med om att brevbäraren betett sig lite märkligt men jag kan nog tycka att det även är lite märkligt att sätta ut en brevlåda utan ett namn. ;)
Vi vill inte ha vårt namn på fritidshuset för då är det lätt att se när vår fasta bostad står tom och tillgänglig för inbrott.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.