Vad glad jag blev när den vita dörren inte var efterbilden. :D

Vilket lyft! (y)
 
  • Gilla
Jeryr och 2 till
  • Laddar…
Brytit bort ny panel jag satte i somras....
Gammal vattenläcka upptäcktes av ren slump när vi fick påhälsning av råttor...
Mitt i andra pågående projekt får fokus styras mot helrenovering av badrum, byte av syllar, bjälklag, avlopp osv. Vi som hade planerat badrum liiiite längre fram. så kan det gå med hus som är 100+ år.
 
  • Skadat träväggsparti med borttagen panel avslöjar gammal vattenskada och hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ny ventilation:

Digital display av ventilationssystem som visar temperaturer och inställningar för luftkvalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gav lite livskvalitet:

Graf som visar inomhus CO2-nivåer över tid med en markant minskning till 434 ppm.
 
  • Gilla
-RB- och 7 till
  • Laddar…
Gav lite livskvalitet:

Visa bilaga 461718[/QUOTE]

Du föredrar plastväxter ser jag (lite skämtsamt)? :crysmile:
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Gav lite livskvalitet:

[bild]
Du föredrar plastväxter ser jag (lite skämtsamt)? :crysmile:[/QUOTE]

Hahaha. Med tanke på att det bara självdrag genom ett FTX så var ventgubbarna imponerade över att det inte var 1000 :D Växterna såg lite glada ut faktiskt men var nog för få ;)
 
Vid mina googlingar om min värmepump kom det fram att den troligtvis var en Nibe Uplink pump, så nu har jag dragit en tillfällig nätverkskabel från övervåningen ner till källaren och kopplat upp pumpen mot nätet och mycket riktigt stödjer den Uplink. Fick för mig att rörisen sa att det var tillval för flera tusen och därför har jag aldrig kopplat upp den tidigare. Så nu blir det ett nätverksuttag i källaren också när trådarna ska dras om när fibern kopplas in.
 
Hennke85 Hennke85 skrev:
Vid mina googlingar om min värmepump kom det fram att den troligtvis var en Nibe Uplink pump, så nu har jag dragit en tillfällig nätverkskabel från övervåningen ner till källaren och kopplat upp pumpen mot nätet och mycket riktigt stödjer den Uplink. Fick för mig att rörisen sa att det var tillval för flera tusen och därför har jag aldrig kopplat upp den tidigare. Så nu blir det ett nätverksuttag i källaren också när trådarna ska dras om när fibern kopplas in.
Man brukar få betala en abonemangsavgift för deras uplink. @skydiver köpte något kretskort för att kringgå det :)
 
  • Gilla
skydiver
  • Laddar…
100% my ass... :rofl:

Jaja alltid lurar det någon.

För den som inte förstår så gör bla Heru så här.
Man mäter temp på tilluft efter tillsatsen och tillgodoräknar den i återvinningen...
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Man brukar få betala en abonemangsavgift för deras uplink. @skydiver köpte något kretskort för att kringgå det :)
Övervakningen är gratis, det är när man vill styra pumpen via nätet som det kostar, samt utökad historik, vad det nu skulle vara bra för.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Övervakningen är gratis, det är när man vill styra pumpen via nätet som det kostar, samt utökad historik, vad det nu skulle vara bra för.
Just det. Helt rätt (y)
 
Idag har jag äntligen satt i nytt glas i vindsfönstret! Innerrutan krossades förra sommaren så det har varit dags länge, men nu när det börjar bli kyligare blev det högaktuellt igen.
Skönt att ha bockat av det.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Sågat oljetank! 5m3 äntligen borta.
 
  • Tomt utrymme efter borttagen oljetank med uppsågade delar och väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt utrymme där en stor oljetank har avlägsnats, med sågspån och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mach77777 och 9 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Övervakningen är gratis, det är när man vill styra pumpen via nätet som det kostar, samt utökad historik, vad det nu skulle vara bra för.
Man kan sätta dit en NibePi också, för att vara en bra bit på vägen för att få allt Uplink erbjuder (plus en del extra) utan att betala abonnemangsavgiften.

Installerade min i helgen faktiskt men har inte hunnit börja ställa in den.
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Synd å behöva tapetsera över den tidigare färgsättningen..
Det blev dock en skillnad vi räknade med, och är nöjda.
Skära tapeterna i nederkant och lite målning återstår.
 
  • Renovering av rum med gula tapeter, väggskrapa, stege och målarfärg i oordning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum halvvägs genom tapetsering med gammal grön tapet synlig och delar av taket som är förberett för ny tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett rum delvis tapetserat med mönstrad tapet, verktyg och skyddsplast syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägghörn med ny tapet med fågelmönster, oskuren i nederkant mot golvlisten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Boilerplate4U och 4 till
  • Laddar…
Allt var inte bättre förr... ;)
 
  • Gilla
jockeping
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.