2 692 läst · 12 svar
3k läst
12 svar
Vallsjöhus
Hej.
Vi tittar på olika leverantörer till ett bygge av fritidshus. Totalentreprenad. Vallsjöhus är en tänkbar leverantör. Det verkar inte finnas så mycket skrivet här på forumet om dem. Någon som har erfarenhet och vill dela? Gärna från relativt nyligen (2019-2020).
Pålitlighet, kundservice, bemötande, kvalitet på bygg och entreprenad, avtal, seriösa, tidsplaner etc.
Tack!
Vi tittar på olika leverantörer till ett bygge av fritidshus. Totalentreprenad. Vallsjöhus är en tänkbar leverantör. Det verkar inte finnas så mycket skrivet här på forumet om dem. Någon som har erfarenhet och vill dela? Gärna från relativt nyligen (2019-2020).
Pålitlighet, kundservice, bemötande, kvalitet på bygg och entreprenad, avtal, seriösa, tidsplaner etc.
Tack!
Vi har precis slutbesiktat vårt vallsjöhus och är supernöjda!
Kan jag absolut försöka göra. Jag tror egentligen, precis som många skriver generellt, att det är de entreprenörer som de facto ska bygga huset är det absolut viktigaste. Vi hade en helt fantastisk säljare som dels förstod mitt kontrollbehov, men också förstod hela vår vision kring vårt hus.M MoMag skrev:
När vi kom i kontakt med vallsjöhus hade vi redan varit i kontakt med flertalet andra leverantörer och det som gjorde att vi till slut valde dem var nog rakheten i kommunikationen och att det aldrig kändes som att vi var jobbiga. Flertalet andra har suckat åt oss och jag tycker inte det är OK när man har en potentiell kund. Jag fick även referenser på andra byggen i närområdet vilket blev ”spiken i kistan” på att välja dem.
vi kom i kontakt med dem i februari -20. I april 2020 var avropet klart och i juli hade vi husresning, inflytt i oktober. De kommunikationsmissar som uppstått har lösts effektivt genom kompromisser och de få ”rena fel” som uppstod har de åtgärdat utan att klaga.
Fråga gärna om du har några specifika funderingar!
Härligt att höra. Vill du ge namn på entreprenör-firman/byggarna?B bergigtomt skrev:Kan jag absolut försöka göra. Jag tror egentligen, precis som många skriver generellt, att det är de entreprenörer som de facto ska bygga huset är det absolut viktigaste. Vi hade en helt fantastisk säljare som dels förstod mitt kontrollbehov, men också förstod hela vår vision kring vårt hus.
När vi kom i kontakt med vallsjöhus hade vi redan varit i kontakt med flertalet andra leverantörer och det som gjorde att vi till slut valde dem var nog rakheten i kommunikationen och att det aldrig kändes som att vi var jobbiga. Flertalet andra har suckat åt oss och jag tycker inte det är OK när man har en potentiell kund. Jag fick även referenser på andra byggen i närområdet vilket blev ”spiken i kistan” på att välja dem.
vi kom i kontakt med dem i februari -20. I april 2020 var avropet klart och i juli hade vi husresning, inflytt i oktober. De kommunikationsmissar som uppstått har lösts effektivt genom kompromisser och de få ”rena fel” som uppstod har de åtgärdat utan att klaga.
Fråga gärna om du har några specifika funderingar!
vad roligt! Vi byggde inte där så har tyvärr ingen närmare koll på entreprenörerna. Men som jag nämnde i föregående inlägg så valde vi vallsjöhus just för deras flexibilitet och även om jag inte kan garantera att det är så överallt så var vi iallafall oerhört nöjda med bygget. Svarar gärna på frågor!M milchahus skrev:
Fråga: Byggde ni enligt befintlig husmodell eller hade ni en helt egen ritning, eller tog ni fram ritningen tillsammans med deras arkitekt?B bergigtomt skrev:vad roligt! Vi byggde inte där så har tyvärr ingen närmare koll på entreprenörerna. Men som jag nämnde i föregående inlägg så valde vi vallsjöhus just för deras flexibilitet och även om jag inte kan garantera att det är så överallt så var vi iallafall oerhört nöjda med bygget. Svarar gärna på frågor!
vi hade en helt egen ritning. Vi skickade ut ritningen till flera och vår uppfattning var att Vallsjöhus var mest transparenta om vad som faktiskt ingick i priset. De var väldigt öppna för förändringar och vi gick exempelvis från låglutande pulpettak till sadeltak - de ritade om och vi fick ett nytt pris utan konstigheter.M MoMag skrev: