Den "ritning" jag som sagt har är: 5x8m, stomhöjd på låga sidan 2,45, höga sidan 3,20 har jag för mig.

Ja just det, du skrev ju "utan ritning". Hade bara 3:a i svenska när det begav sig ::) Sorry.....

nemas problemas, hoppas det löser sig!

ett tillägg!

Har nu lärt mig att om det är stora spännvidder så är det lämpligt att spika hammarbandet på insidan, ist för utsidan som jag gjort, detta förståss för att minska avståndet så mycket som möjligt.

Trevlig helg

om du kikar på första bilden jag bifogat, hammarbandet är den liggande balken högst upp i regelverket.

Bara gratis är gott nog! Skämt åsido: 25 spänn? Blir en tur till K-rauta vid lunch imorgon. Tack för tipset!

Vad jag kan förstå att det är stört omöjligt att få kopiera någon ritning av någon.
Har försökt själv på nätet att hitta något, Garage ägarna håller i dom.
Tänk om det skulle finnas en sait där man kunde hitta alla möjliga ritningar.
Ja Ja kopierings lagen! Men det går säkert att kringgå

Den är bra för den som vill a ett ekelbilsgarage i trä
Men jag som skulle vilja ha ett bubbel garage 7x10 i sten så var den inte bra

Har sett det men 8 är för brett och sen är det lite för högt. Så det kan jag inte använda
Det är i ett gammalt område så det är lite känsligt. det måste smälta in.
Jag får väll be någon rita ett åt mig.
Det svåra är att göra konstruktioms ritningar Och om jag skall bygga med Leca eller något annat sten material
Jag kommer att lägga in det på denna sait så vem som hellst kan kopiera det.

Jag funderar på att bygga en carport i en sluttning med ett förråd under. Finns det någon som vet hur carportens golv ska konstrueras för att klara belastningen av en bil. Byggnadens mått skulle bli 6x4m. Ritningar alternativt bilder på liknande byggen skulle vara mycket intressant att se :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.