1 491 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Passar detta ihop, blandarfäste och väggbocksfixtur
Jag har köpt dessa delar och vet att vattete har fästen som man skruvar direkt på de blåa väggbocksfixturerna men jag känner mig inte helt bekväm med att ha blandaren sittandes i två plaströr så jag tänkte montera det där blandsrfästet som är på bilden. Det borde väl bara vara att kapa fixturen så den slutar innanför väggskivan och sticka ut skyddsröret 2mm enligt beskrivningen.
Eller tänker jag fel?
Eller tänker jag fel?
Hej, jo jag vet det, precis som jag skrev. Men varför måste man ha en väggdosa, det viktiga är väl att få ut röret vattensäkert och att det är utbytbart, tittar man på monteringsanvisningen så står det inte att det är krav med väggdosa
Du måste inte ha väggdosa. Du kan använda bockstöd (pistoler) och bocka röret i 90 grader ut genom väggen. Sen kan du montera ett blandarfäste för PEX-rör som det du har på bild.N nezze skrev:
Personligen tycker jag det är snyggare med väggdosa och två anslutningar med runda brickor. Är fixturerna fästa på ett korrekt sätt så är det inga problem
Hej ok, ja det kanske är snyggare. Men då kan jag ju köra som doktor L skriver med vatettes egna. Ser ju onekligen bra ut, var bara lite fundersam över hållbarheten samt att man helst ska köpa deras specialverktyg för 1100 kr, men det kanske går bra utan.
Tack för svar iallafall båda två
Tack för svar iallafall båda två