7 431 läst · 3 svar
7k läst
3 svar
Avlägsna limrester efter matta innan klinkers?
Hej
Jag har precis påbörjat ett arbete med att fräsa ner vattenburen golvväme i ett mellanbjälklag i betong
Själva fräsarbetet var inga problem men jag har vet inte riktigt hur jag skall få väck alla limrester från den gammla heltäckningsmattan.
Kan någon tala om för mig hur rent det måste vara innan jag försöker lägga klinkers, och hur jag skall göra?
Jag har precis påbörjat ett arbete med att fräsa ner vattenburen golvväme i ett mellanbjälklag i betong
Själva fräsarbetet var inga problem men jag har vet inte riktigt hur jag skall få väck alla limrester från den gammla heltäckningsmattan.
Kan någon tala om för mig hur rent det måste vara innan jag försöker lägga klinkers, och hur jag skall göra?
Allt ska bort. Hyr en slipmaskin för betonggolv eller en skurmaskin som man kan sätta sliprondeller på. Hör med en uthyrningsfirma så får du rätt maskin. Kan även finnas till uthyrning hos golvläggare eller golvförsäljare. Om du inte tar bort allt lim KAN limmet lösas upp av fixet och då får du garanterat kakelbom. Den risken vill man inte ta.
Lim efter en heltäckningsmatta ska man nog se till att få bort. Det kan innehålla nästan vad som helst.
Asfaltsklister, tex under en gammal linoleummatta, kan man däremot låta vara. Det ställer inte till med något.
Asfaltsklister, tex under en gammal linoleummatta, kan man däremot låta vara. Det ställer inte till med något.