4 469 läst · 18 svar
4k läst
18 svar
Komplettering av bygglov pga felaktig placering av ho o häll
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 888 inlägg
Nu riktar sig väl Sköna hem mer till dem som renoverar sina kök och inte behöver söka bygglov. Artikeln är från 2014 då många kommuner använde sig av reglerna i https://www.nacka.se/497ec2/globala...iktlinjer/tillganglighet-och-anvandbarhet.pdf där det står:A Argastesnickaren skrev:
Vi hade samma diskussion i våras om du kommer ihåg.BirgitS skrev:
Se länk och kolla hur det gick.
https://www.byggahus.se/forum/threads/avstand-mellan-diskho-och-spishaell.364795/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 888 inlägg
Inget som jag kom ihåg. Men jag kan inte se att det framgår i den tråden att handläggaren har tagit med tillgänglighetsaspekten i sitt beslut.A Argastesnickaren skrev:
Men i den här tråden vet vi ju inte ens om det gäller ett för långt avstånd eller att avståndet bara är 60 cm.
Men bevisligen fick ju ICANiklas igenom sitt kök precis som jag eller hur.
Max måttet är bortplockat och bara minmåttet står kvar enligt hans handläggare och jag hade inte ens en diskussion om det..
Har en del udda saker i mitt hus som när man tog upp dom så sa dom blankt nej.
Efter många diskussioner så fick jag flera svar som att så brukar man inte göra.
Jag fick igenom alla då dom inte kunde styrka på varför utan det handlade om deras godtycke utan att kunna backa upp det med ett regelverk.
Max måttet är bortplockat och bara minmåttet står kvar enligt hans handläggare och jag hade inte ens en diskussion om det..
Har en del udda saker i mitt hus som när man tog upp dom så sa dom blankt nej.
Efter många diskussioner så fick jag flera svar som att så brukar man inte göra.
Jag fick igenom alla då dom inte kunde styrka på varför utan det handlade om deras godtycke utan att kunna backa upp det med ett regelverk.
Liknande trådar
-
Fått bygglov på uterum, men nu krävs tekniska kompletteringar. BBR 5:6
Bygglov -
komplettering bygglov kulturmiljöområde
Bygglov -
Komplettering på bygglov
Utbyggnad och tillbyggnad -
Nekad bygglov pga tidigare befintliga byggnader som inte stämmer överens med detaljplan
Bygglov -
Behövs nytt bygglov pga ökad hushöjd?
Bygglov