Jonas Persson
bulleribock bulleribock skrev:
Där hittar man 110V fräsar och annat fint;)
[bild]
Amazon är inte lika välstädat. Ibland finns samma vara flera gånger och med olika pris. Antar att det är olika partners som säljer. Mer osäkerhet om vem som levererar och hur bra.

Sökte runt lite och det finns stora hål i utbudet. Inga systemkameror, inga träffar på ordet Exxact, däremot 100:- billigare för en Eltako dosdimmer. Samtidigt finns det plötsligt gott om skruvmejslar och bits för JIS:D
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan vi inte hålla diskussioner om Amazon i en av trådarna om Amazon istället?
Jag har dessutom "anmält" båda trådarna och hoppas att de slås ihop. Räcker antagligen med en...
 
  • Gilla
Jonas Persson och 2 till
  • Laddar…
I morse åkte jag förbi Beslaget för att fylla på med spårbits i vettiga dimensioner. Spår är ju lite obskyrt så normala handlare har ingenting. Jag måste ha ett gäng med mig på varje montering för att kunna demontera beslag på gamla portar. De två senaste monteringarna har inte varit snälla mot de bits jag hade. Tog några Wera och ett antal Lobomatic. Vi får se vilka som håller bäst.
Nu till investeringen som jag tycker är värt ett inlägg.
Slank ner ett...
Kvalitetskaliper i fodral på ett arbetsbord tillsammans med ritningar och byggdokument.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har saknat skjutmått i några år. Trevligt att hitta ett med kvalitet. Bästa pincetten som finns för fästingar och stickor ;).
Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Haha
Allvetaren och 7 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Kompletterade förrådet med tre till. Ibland blev det kritiskt när de jag har satt fast...
 
  • Tre rostiga murarjärn liggandes sida vid sida på en ljus yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
Nåt slags spräckkliar?
 
Jonas Persson
Fotografen Fotografen skrev:
Nåt slags spräckkliar?
Ja, 20 mm. Tejpen fick jag på köpet.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Kamin som skall installeras i snickarboden. Fötterna är demonterade, så den kommer bli ännu finare på plats.
Svart gjutjärnskamin med detaljerade blommönster och årtal 1877 förberedd för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycket snygga detaljer:
Del av en demonterad kamin med dekorativa gjutjärnsdetaljer mot en brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjutjärnskamin med detaljerat blommönster och texten "MIKADO N:o 8 HUSQVARNA" på framsidan, avsedd för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

... samt givetvis plats för den puttrande hästlimspytsen
Närbild på utsmyckad kamin utan fötter, hand lyfter på lock avsedd för ved.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Längtar tills bygget är klart! Också fortfarande nöjd med att jag genom att bara bifoga den sista bilden till bygglovsansökan ju de få igenom detta som en vedspis. Skrev kamin i första vändan men fick tydligt avslag, men genom att bara byta namn på den kunde jag få godkänt med vändande post.
 
  • Gilla
  • Älska
Mach77777 och 11 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Kamin som skall installeras i snickarboden. Fötterna är demonterade, så den kommer bli ännu finare på plats.
[bild]
Mycket snygga detaljer:
[bild]
[bild]
... samt givetvis plats för den puttrande hästlimspytsen
[bild]
Längtar tills bygget är klart! Också fortfarande nöjd med att jag genom att bara bifoga den sista bilden till bygglovsansökan ju de få igenom detta som en vedspis. Skrev kamin i första vändan men fick tydligt avslag, men genom att bara byta namn på den kunde jag få godkänt med vändande post.
jonmo jonmo skrev:
Kamin som skall installeras i snickarboden. Fötterna är demonterade, så den kommer bli ännu finare på plats.
[bild]
Mycket snygga detaljer:
[bild]
[bild]
... samt givetvis plats för den puttrande hästlimspytsen
[bild]
Längtar tills bygget är klart! Också fortfarande nöjd med att jag genom att bara bifoga den sista bilden till bygglovsansökan ju de få igenom detta som en vedspis. Skrev kamin i första vändan men fick tydligt avslag, men genom att bara byta namn på den kunde jag få godkänt med vändande post.
Mycket trevlig eldstad, nästan lite för fin för snickeriet. Har en lite nyare husqvarna som har gått varm i höst för att torka trä och färg.
 
Hennke85 Hennke85 skrev:
Mycket trevlig eldstad, nästan lite för fin för snickeriet. Har en lite nyare husqvarna som har gått varm i höst för att torka trä och färg.
Jag skulle ändå ha en, så jag ville ha den bästa. Visade sig att det inte var oöverkomligt dyrt med en gammal fin jämfört med en ny tråkig. Enda negativa är att man inte ser elden, bara lite fladder bakom glimmret.
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
richardtenggren
Inte dagens men... färgmatchade!
 
  • En kabeltrumma och en kabelskalare med matchande blå och röda färger mot en spånskivebakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Inte dagens men... färgmatchade!
Nu saknas väl bara blåa snickarbyxor med röda detaljer och revärer! (y):D
 
richardtenggren
stigen stigen skrev:
Nu saknas väl bara blåa snickarbyxor med röda detaljer och revärer! (y):D
Nej, jag skulle aldrig klä mig i revärer! ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nej, jag skulle aldrig klä mig i revärer! ;)
Men det skulle vara färgmatchande ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Inte dagens men... färgmatchade!
Har en Brennen från ClasO, funkar fint och håller ihop efter några års användning.
Termo säkringen gör sitt jobb också märkte jag när jag högtryckstvättade altan, med inte fullt utrullad sladd, och Kärcher K7 (3000w?) i somras. :oops:;)
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.