9 637 läst · 34 svar
10k läst
34 svar
Kvik vs IKEA , tävling
Sida 1 av 3
Jag säger Ikea då man får otroligt mkt mera för pengarna och bemötande var nog det bästa vi varit på av alla köktillverkare vi valde bort Kvick kvänum och tibro
om inte ikea hade funnits hade vi nog tagit Noblessa eller Tibro.
Men man måste ju hitta en lucka som man är nöjd med först o främst vilket vi gjorde på ikea och tibro
om inte ikea hade funnits hade vi nog tagit Noblessa eller Tibro.
Men man måste ju hitta en lucka som man är nöjd med först o främst vilket vi gjorde på ikea och tibro
Nej kvänum är kass
skulle dyrast vara bäst eller den uppfattning har inte jag fått i alla fall
kvänum har stenålderslösningar osv...
men detta hör ju inte hemma under denna tråd .
kvänum har stenålderslösningar osv...
men detta hör ju inte hemma under denna tråd .
Jag har ingen erfarenhet av Kivik utan bara av IKEA. Våra luckor under diskbänken samt i ett litet skåp där vi förvarar handdukar har redan blivit vattenskadade (färgen har släppt nedtill) ett år efter insättandet. Visst köket blev billigt men lite trist är det
Vi är jättenöjda med vårt IKEA kök, det har dock bara suttit på plats ett par veckor. Bänkskiva har vi köpt separat just pga av det relativit dåliga utbudet på IKEA.
Jag har i och för sig ingen koll på Kvik.
När man gått runt och kollat på utställningskök på betydligt dyrare ställen och öppnat luckor och dragit i lådor så får jag inte alls uppfattningen att de skulle hålla speciellt mycket högre kvalitet än IKEA köken gör. En annan fördel med IKEA (tycker jag i alla fall) - man slipper ha en snorkig försäljare i hälarna hela tiden medan man kollar runt!
Jag har i och för sig ingen koll på Kvik.
När man gått runt och kollat på utställningskök på betydligt dyrare ställen och öppnat luckor och dragit i lådor så får jag inte alls uppfattningen att de skulle hålla speciellt mycket högre kvalitet än IKEA köken gör. En annan fördel med IKEA (tycker jag i alla fall) - man slipper ha en snorkig försäljare i hälarna hela tiden medan man kollar runt!
Av den anledningen som "co" är inne på, dom flesta har ju bara erfarenhet av det ena och kan ju inte jämföra de två, dom svar du får kommer nog bara handla om vad andra valt.........poppo skrev:
Jag hade nog inte valt någon av dessa två alls då jag tycker dom suger, men, men det var ju inte det frågan handlade om
Jag byer hellre køk med jæmna mellanrum, istællet før att køpa ngt hutløst dyrt som ændå blir omodernt samt att man ju faktiskt trøttnar på sitt køk, men det ær ju hur jag tænker
Så mitt råd: Køp det billigaste! (nu ær det ju vit høgglans som snart kommer på høgsta mode i sVerige, bod sjælv i Danmark och hær har det nu slagit igenom på allvar. ALLA som bygger køk vøljer nu vit høgglans med inbyggda handtag samt granitbænkskiva i mørkgrå eller svart. Dansk design ligger f ø ju några år fø're i tiden gentemot Sverige (med risk før att bli halshuggen nu
Anna
Så mitt råd: Køp det billigaste! (nu ær det ju vit høgglans som snart kommer på høgsta mode i sVerige, bod sjælv i Danmark och hær har det nu slagit igenom på allvar. ALLA som bygger køk vøljer nu vit høgglans med inbyggda handtag samt granitbænkskiva i mørkgrå eller svart. Dansk design ligger f ø ju några år fø're i tiden gentemot Sverige (med risk før att bli halshuggen nu
Anna
Vi byter ju kök mera sällan i Sverige och med tanke på hur traumatiskt jag upplevde det så tänker jag aldrig byta igen om jag inte absolut måste!
Javisst är Danmark modernt! fast om jag valde modernt kök så skulel jag nog tröttna snabbare på det än med 'klassiskt' stuk. Man ser in sig efetr ett tag på allting....
Trist att du upplevde køksbytandet som ett trauma
Jag vet inte om man byter køk oftare i dAnmark mot Sverige, skulle inte tro det, men fråga ær ju vad som ær "klassiskt" respektive modernt?????
Jag skulle nog vilja sæga att vitt ær mer klassiskt æn olika mørka træslag, som ju verkligen skiftar beroende på modet...
Anna
Jag vet inte om man byter køk oftare i dAnmark mot Sverige, skulle inte tro det, men fråga ær ju vad som ær "klassiskt" respektive modernt?????
Jag skulle nog vilja sæga att vitt ær mer klassiskt æn olika mørka træslag, som ju verkligen skiftar beroende på modet...
Anna
Klassiskt = enkelt i mitt fall. Jaa-a med tanke på vad vi har gjort i vårt arma hus trodde jag att man var härdad ;-)
Tänkte så här om det kniper så byte rjag lucka målar jag luckan mm mm. Har ett väldans litet kök ytmässigt som numera är full emd skåp och smart utformat (bänkplats yipee) . I så små ytor är det enkelt och vitt som är bäst så - ja vad kan jag säga.......svarta träslag är liksom inte ett alternativ här ;-)
Tänkte så här om det kniper så byte rjag lucka målar jag luckan mm mm. Har ett väldans litet kök ytmässigt som numera är full emd skåp och smart utformat (bänkplats yipee) . I så små ytor är det enkelt och vitt som är bäst så - ja vad kan jag säga.......svarta träslag är liksom inte ett alternativ här ;-)