1 533 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Underlag för brandskyddsskivor
Jag ska limma silikatskivor bakom vedeldat aggregat i en knuttimrad ouppvärmd bastustuga.
Kan de limmas direkt på träväggen eller behövs skiva under pga av rörelser i träet?
De så att man kunde ha gips under i butiken men det var mest för att få större kontaktyta.
Vill inte att det ska bygga mer än nödvändigt så om det inte behövs så hoppar jag gärna över. Alternativt om det finns någon tunnare skiva.
Kan de limmas direkt på träväggen eller behövs skiva under pga av rörelser i träet?
De så att man kunde ha gips under i butiken men det var mest för att få större kontaktyta.
Vill inte att det ska bygga mer än nödvändigt så om det inte behövs så hoppar jag gärna över. Alternativt om det finns någon tunnare skiva.
Vilket aggregat har du ? Kan ju finnas speciallösningar för just ditt aggregat, som innebär att du slipper skiva på väggen. Vad säger sotaren ?
Liknande trådar
-
Underlag för mitt utekök (gräs idag)
Altan & Uteplats -
Hur förbereda underlag för förråd 350kg / 6.25m2
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad för underlag under altan på sandig mark?
Altan & Uteplats -
Bredspackla på delvis nedriven tapet - för ojämnt underlag?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad bygga först? Tak eller golv. Bygger till vår friggebod och stommen/regelverk är klart nu. Så: Ska jag lägga takspånt eller underlagsgolv först?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus