Tjena!
Nu är det dags för att skaffa sig en liten smidig borrskruvdragare. Finns två modeller, eller tre som jag har tittat på. Jobbar som elektriker, ifall det skulle påverka. Ska försöka ta mig in i butik och känna på alla, men tänkte höra era synpunkter här först. Har ni några andra förslag kanske?
MILWAUKEE M12 FDDXKIT-202X
MILWAUKEE M12 BDDXKIT-202C
BOSCH GSR 12V-15 FC
Tack på förhand!
Nu är det dags för att skaffa sig en liten smidig borrskruvdragare. Finns två modeller, eller tre som jag har tittat på. Jobbar som elektriker, ifall det skulle påverka. Ska försöka ta mig in i butik och känna på alla, men tänkte höra era synpunkter här först. Har ni några andra förslag kanske?
MILWAUKEE M12 FDDXKIT-202X
MILWAUKEE M12 BDDXKIT-202C
BOSCH GSR 12V-15 FC
Tack på förhand!
Jag som snöat in på Bosch har ännu inte blivit besviken på deras grejer. Lätta, lätta att använda, pålitliga. Jag har något liknande den skruvdragaren och den är en av mina bästa vänner i maskinparken.
Har använt milwaukees skruvdragare i flera år yrkesmässigt nu och dom fungerar alla bra. Hade iofs en som styrelektroniken brann upp i men den var ganska gammal. Har haft bosch också och inte märkt någon större skillnad. Maskinerna ser väldigt lika ut och beter sig väldigt lika iaf dom jag haft.
Den enda som varit dålig var makitas motsvarande den höll inte länge alls. Fast det är flera år sedan vi hade en sådan så dom kanske har bättrat sig.
Den enda som varit dålig var makitas motsvarande den höll inte länge alls. Fast det är flera år sedan vi hade en sådan så dom kanske har bättrat sig.
Aah det har jag missat, lika bra att köra på den bättre borstlösa då.siggebo skrev:
MILWAUKEE M12 FDDXKIT-202X Är borstlös också, förmodligen lika bra? Då är det bara smaksak på hur dem känns i handen som avgör?
Får försöka hitta en butik som har dem inne o testa i så fall!
Jag har en "vanlig" blå 12V och en blå 12V FC. Använder den vanliga mest då jag inte tycker låsfunktionen på FC är tillräcklig stabil. Händer titt som tätt att chucken lossnar. Köpte den för alla tillbehör.
Kan verkligen rekommendera en 12V, otroligt smidiga och tillräckligt starka för de flesta uppdragen. 18V-maskinerna vilar mest numera......
Kan verkligen rekommendera en 12V, otroligt smidiga och tillräckligt starka för de flesta uppdragen. 18V-maskinerna vilar mest numera......
Jag har GSR 12V-35 som nämns ovan, inget problem med att de olika chuckarna lossar.
Stod i valet mellan bosch, milwaukee och festool cxs https://www.byggahus.se/forum/threads/cxs-eller-35-fc.368418/ och det blev bosch till slut.
Stod i valet mellan bosch, milwaukee och festool cxs https://www.byggahus.se/forum/threads/cxs-eller-35-fc.368418/ och det blev bosch till slut.
nanowire skrev:
Läste igenom din tråd och såg att där fanns en liten fräs som du var helnöjd med också. Lär bli en Bosch då, då jag även kan ha nytta av en liten fräs, o kanske lite annatnanowire skrev:
Jag har inte så bra koll på Milwaukee men jag köpte en Bosch 12v-15 fc som komplement till min bosch 18v. Väljer numera oftare 12v maskinen än 18v. 12v är förvånansvärt stark och avsevärt mycket lättare.
Fast iofs,
MILWAUKEE M12 FDDXKIT-202X kan jag köpa från våra grossister för ynka 2300kr. Då får man laddare, batterier, alla 4 tillbehören och låda med.
Hittar inte Boschen hos våra grossister, enbart 12v-15, kanske mer prisvärt o köpa Milwaukeen då?
BOSCH GSR 12V-35 FC Kostar 3700kr på proffsmagasinet, utan batteri och laddare.
MILWAUKEE M12 FDDXKIT-202X kan jag köpa från våra grossister för ynka 2300kr. Då får man laddare, batterier, alla 4 tillbehören och låda med.
Hittar inte Boschen hos våra grossister, enbart 12v-15, kanske mer prisvärt o köpa Milwaukeen då?
Det lät dyrt. Jag handlade från Tyskland, drygt 250euro komplett i l-box med batterier och laddare.Matteandersen skrev:Fast iofs,
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
Använd prisjakt
Proffsmagasinet för övrigt är oftast dyrast på marknaden - det är deras kampanjer som kan göra det värt att handla där.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5165538
Rekommenderar också Bosch då det är vad jag kör på.
Har en bekant som jobbar med att sälja verktyg och han säger allt Bosch, Dewalt, Milwaukee, och Makita, är i princip samma sak så oavsett vad du väljer lär du vara nöjd! Dock verkar Makita slira lite det senaste.
Proffsmagasinet för övrigt är oftast dyrast på marknaden - det är deras kampanjer som kan göra det värt att handla där.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5165538
Rekommenderar också Bosch då det är vad jag kör på.
Har en bekant som jobbar med att sälja verktyg och han säger allt Bosch, Dewalt, Milwaukee, och Makita, är i princip samma sak så oavsett vad du väljer lär du vara nöjd! Dock verkar Makita slira lite det senaste.