R Ronnotter skrev:
Tack för hjälpen!

Efter att ha återställt larmet så jag kom åt "Engineer" kontot och testat lite med de olika inställningarna ovan så tycker jag det fungerar bättre nu.

//Ron
Hur lyckades du göra det utan att trigga larmet? Går väl bara inifrån centralen och då måste man väl vara inne som engineer för att inte utlösa det!?
Tappa du inte så också inställningarna till larmcentral mm? Så vida du inte haft en egen backup.
 
J Joelbit skrev:
Hur lyckades du göra det utan att trigga larmet? Går väl bara inifrån centralen och då måste man väl vara inne som engineer för att inte utlösa det!?
Tappa du inte så också inställningarna till larmcentral mm? Så vida du inte haft en egen backup.
Jag följde bara denna instruktion jag fått tidigare för att nolla alla konton till larmet.

Ang koder så om du har en nyare fw i ca så öppnar du larmboxen och håller inne den gula knappen uppe till höger tills det börjar pipa i map.
Välj sedan nej för att inte fabriksåterställa.
Sedan ja för att nollställa installkod.
Knappa in default Engineerkod = 1111

Efter det kom jag åt alla inställningar via SPC Connect eftersom jag kunde logga in i map med Engineer.
 
R Ronnotter skrev:
Jag följde bara denna instruktion jag fått tidigare för att nolla alla konton till larmet.

Ang koder så om du har en nyare fw i ca så öppnar du larmboxen och håller inne den gula knappen uppe till höger tills det börjar pipa i map.
Välj sedan nej för att inte fabriksåterställa.
Sedan ja för att nollställa installkod.
Knappa in default Engineerkod = 1111

Efter det kom jag åt alla inställningar via SPC Connect eftersom jag kunde logga in i map med Engineer.
Men öppnar du ca ska den larma sabotage om du inte är i engineer
 
Står still i tankarna, har en äldre 4320 liggandes som jag skulle skrämma liv i. Den har nu fw 3.4.5 som jag senast körde med Spc pro 3.6.6. via rj45. Där kan jag nu ansluta mot centralen.

Jag har bara uppdaterat tidigare på jobbet senare versioner via webgränssnittet och under filhanteraren och fungerat kanon.

Går det att komma åt så tidig fw via webbgränssnittet? Har försökt med firefox, chrome, Explorer osv. Kollat TLS som strulat till det tidigare på högre fw pga uppdateringarna av webbläsarna. Har ping svar. Kört en återställning också.

Hur gör jag enklast för att skrämma upp versionen på denna CA? Supporten har ju först öppet imorgon :)
 
9 90john skrev:
Står still i tankarna, har en äldre 4320 liggandes som jag skulle skrämma liv i. Den har nu fw 3.4.5 som jag senast körde med Spc pro 3.6.6. via rj45. Där kan jag nu ansluta mot centralen.

Jag har bara uppdaterat tidigare på jobbet senare versioner via webgränssnittet och under filhanteraren och fungerat kanon.

Går det att komma åt så tidig fw via webbgränssnittet? Har försökt med firefox, chrome, Explorer osv. Kollat TLS som strulat till det tidigare på högre fw pga uppdateringarna av webbläsarna. Har ping svar. Kört en återställning också.

Hur gör jag enklast för att skrämma upp versionen på denna CA? Supporten har ju först öppet imorgon :)
Jag hade samma problem när jag skulle installera en 5-serien. Jag lyckades uppdatera FW genom att ansluta till den med Internet Explorer från en Windows 7-dator. Då fungerar det med gamla TLS-certifikat.
 
Firefox har gömda inställningar där du kan tillåta gamla SSL protokoll. Så gjorde jag
 
Jag kan inte skapa mer än 4 st Mapping gates.
Jag har en SPC4300 ver. 3.8.5

Ska det verkligen inte gå att skapa mer än 4?

/Markus
 
4300-serien har tyvärr en begränsnng på 4 st MG.
 
Tack för väldigt snabbt svar!! :)

Då får det bli en till fråga.

Min larminstallation har 2 st områden: Hus och Garage

När jag larmar skalskydd eller fullt på Huset så vill jag att Garaget automatiskt ska larmas.

Larma av garaget ska kunna göras separat.
Men larmas huset av så ska även garaget larmas av automatiskt.

Hur kan jag lösa detta?
 
M markus00 skrev:
Tack för väldigt snabbt svar!! :)

Då får det bli en till fråga.

Min larminstallation har 2 st områden: Hus och Garage

När jag larmar skalskydd eller fullt på Huset så vill jag att Garaget automatiskt ska larmas.

Larma av garaget ska kunna göras separat.
Men larmas huset av så ska även garaget larmas av automatiskt.

Hur kan jag lösa detta?
Under Områden finns länkade områden. Där anger du länkning och vad som ska ske.
 
Skulle nog nöjt mig med ett larmområde och använt Deltillkoppling B för specialfallet att garaget ska vara avlarmat men inte huset.
 
P Pewh skrev:
Under Områden finns länkade områden. Där anger du länkning och vad som ska ske.
Länkade områden låter väldigt intressant.
Men jag hittar inte det under webbgränssnittet.

Hur får man fram det?
 
M markus00 skrev:
Länkade områden låter väldigt intressant.
Men jag hittar inte det under webbgränssnittet.

Hur får man fram det?
Du måste ha områden aktiverade. Klicka sedan på Områden högst upp i listen och sedan på det område du vill hantera.
 
M markus00 skrev:
Länkade områden låter väldigt intressant.
Men jag hittar inte det under webbgränssnittet.

Hur får man fram det?
Du måste även sätta larminstallationen till commercial!
 
Har ett ca 5 år gammalt larm som jag behöver byta batteri på (batterifel). När jag försöker logga in via web gränssnittet fungerar det mycket dåligt. Det låser sig hela tiden. Hur gör jag för att komma åt "verktyget" på webben?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.