Karlia
Jag blev tvungen att köpa ny kyl. Då jag ville få plats med så stor som möjligt är den 79 cm bred. Det innebär ett uddamått som gör att ett färdigt överskåp är svårt att hitta.

Jag gillar att hobbysnickra, har gjort en del projekt under åren. Det här är nog det tristaste jag kan tänka mig, inget som roar mig alls. Har försökt hitta färdig hylla att såga av för rätt mått men djupet ska vara 60 cm, det har jag inte hittat.

Min tanke är att jag vill göra en öppen hylla, då skåpen som är i övriga köket inte produceras längre är det bättre med något som avviker. Jag vill lägga så lite tid som möjligt.

Finns det laminerade eller behandlade skivor att köpa? Så jag inte behöver måla?

Bästa svaret

Karlia Karlia skrev:
Jag blev tvungen att köpa ny kyl. Då jag ville få plats med så stor som möjligt är den 79 cm bred. Det innebär ett uddamått som gör att ett färdigt överskåp är svårt att hitta.

Jag gillar att hobbysnickra, har gjort en del projekt under åren. Det här är nog det tristaste jag kan tänka mig, inget som roar mig alls. Har försökt hitta färdig hylla att såga av för rätt mått men djupet ska vara 60 cm, det har jag inte hittat.

Min tanke är att jag vill göra en öppen hylla, då skåpen som är i övriga köket inte produceras längre är det bättre med något som avviker. Jag vill lägga så lite tid som möjligt.

Finns det laminerade eller behandlade skivor att köpa? Så jag inte behöver måla?
Laminerade eller folierade hyllplan med 60 cm djup hittar man i nästan vilket byggvaruhus som helst, men ska de vara 79 cm långa får man kapa dem och det krävs en del för att göra ett snyggt snitt, t.ex tejpa och/eller använda offerbräda så det inte flisar sig, och sedan kanske limma på en ny kant.

https://www.byggmax.se/hyllplan-p09031#914=33247

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Tack, det får nog bli bra. Tänker att kanter kan jag ha inåt så de inte syns.

Karlia
Det gick ju bra. Och på vägen har jag lärt mig bra-att-tänka på saker om jag någonsin behöver göra ett överskåp någon annan stans.

Öppet vitt överskåp med böcker och förvaringslådor ovanför ett kylskåp dekorerat med magneter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Stefan Bengtsson och 2 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Det gick ju bra. Och på vägen har jag lärt mig bra-att-tänka på saker om jag någonsin behöver göra ett överskåp någon annan stans.

[bild]
Blev ju riktigt bra. Fattas bara två dörrar och en låda att lägga alla magneterna i.

Karlia
Tack. Det får vara en öppen hylla så det skiljer sig från övriga köket. Magneterna är något som har roat dottern, de får vara kvar :)

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:

[bild]
En sån knäckebrödsförvaring!
Nostalgi.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Knäckebröd är tydligen viktigt för mig :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.