Sindbad Sindbad skrev:
Svaret jag fick från Svenska Badtunnor var att man ska ha en fas vardera till värmarna (jag har 6kwh värmare vilket kommer i två 3kwh värmare). Pump och belysning (jag beställde Balboas) ska kopplas till värmare. Beställde även ett bubbelsystem och den ska ha en egen fas.
Så svar på din fråga är: nej, pumpen ska inte ha en egen fas
Stämmer med de uppgifter jag också fått.

När det gäller locket blir det bäst om det får hänga förbi poolkanten. Är det trall i samma höjd som poolkanten blir passformen sämre. Jag ska försöka tralla under kanten utan att sätta press på isoleringen.
 
H henlin431 skrev:
När det gäller locket blir det bäst om det får hänga förbi poolkanten. Är det trall i samma höjd som poolkanten blir passformen sämre. Jag ska försöka tralla under kanten utan att sätta press på isoleringen.
Hmm, jag försöker förstå hur det ser ut. Har du någon bild så man kan se hur locket ligger emot kanten?
 
Har påbörjat bygge av tekniklådan. Känns inte som att det brinner dock, har fortfarande inte fått fler delar....

Delvis byggd tekniklåda med öppen metallkabin och kablar synliga, placerad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kesosmurf och 2 till
  • Laddar…
Hej på er,
Har grävt ner en Pacific och väntar nu på ena värmaren, pump och lock.Tror dock jag gjort en tankevurpa med storleken på tekniklådan. Är värmarna identiska?
 
Needas Needas skrev:
Jag har kört en skruvmejsel några gånger igenom xpsen i golvet!
Såhär ser mitt ut.
[bild]
Du kan använda detta som riktmärke, och har finns ara en värmare vad jag kan se.
Detta utrymme är enligt en annan post H:800mm B:700mm L: 1200mm
 
I videon ser ju värmarna rätt så lika ut... Jag antar att man med dom rördelar som följer med måste placera grejerna precis som i videon?

Hand som håller rörkoppling nära en poolvärmepump och filtreringssystem under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Exakt. Delarna kom dessutom limmade så det är inte mycket att välja på.
 
Har bygga och satt tekniken på plats idag, 120x60 och allting fick "snålt" plats, har en Grand med 3k värmaren.
 
Är så sjukt surt. Har bommat bredden på lådan med max 5cm.
Vad använder ni för isolering till lådan?
 
Vad har ni valt att köra för poolkem? Följer alla rekommendationen på att köra Klor-fritt?
 
AndersPS AndersPS skrev:
Vad har ni valt att köra för poolkem? Följer alla rekommendationen på att köra Klor-fritt?
Undrar samma sak.
Funderar också på det här med filterbollar vs. sand. De skickar med filterbollar men har hört att sand är bättre
 
Fulkemisten
Filterbollar är enklare men måste bytas och blir dyrare i längden. Sandfilter måste backspolas men gör man det så är det bättre och billigare. Som alltid är tid pengar...
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Filterbollar är enklare men måste bytas och blir dyrare i längden. Sandfilter måste backspolas men gör man det så är det bättre och billigare. Som alltid är tid pengar...
Efter att testat med filterbollar i några år så rekommenderas en ny ”sand” gjord av krossad glas. Den har en mycket större yta på varje korn och filtrerar bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.