Äldre Gästhus bortskänkes till någon som kan ta tillvara på det. Huset har satt sig och vi har inget behov av det. Det behöver plockas ned och forslas bort bit för bit då tomten är svårtillgänglig för kran.
Vi har ingen aning om hur bra virket är och i vilket skick men det verkar bra bortsätt från ytterpanelen.
Plåttak, öppen krypgrund.
Huset finns i Läppe, norr om Vingåker.
Hojta till vid intresse.
Vi har ingen aning om hur bra virket är och i vilket skick men det verkar bra bortsätt från ytterpanelen.
Hojta till vid intresse.
Om någon skulle riva verandan som tycks vara tillbyggd så borde det gå att sätta två stockar som medar under själva huset och dra det därifrån med traktor på vinterföre.
Jag tror inte någon skulle plocka ned det där för virket såvida det inte är timrat.
Jag tror inte någon skulle plocka ned det där för virket såvida det inte är timrat.
Finns stugan kvar?Brainspace skrev:Äldre Gästhus bortskänkes till någon som kan ta tillvara på det. Huset har satt sig och vi har inget behov av det. Det behöver plockas ned och forslas bort bit för bit då tomten är svårtillgänglig för kran.
Hojta till vid intresse.
jepp, det gör den!
Nu är dessutom accessen lite enklare.
Nu är dessutom accessen lite enklare.
Fint skick invändigt, röta på panelen på utsidan, ingen aning om syllen men den kan mycket väl vara skadad där den är i kontakt med jord.J JanStark skrev:
golvet invändigt är bra tycker jag.