4 957 läst · 17 svar
5k läst
17 svar
Högre faktura än överenskommet
messijah skrev:Företaget har F-skatt och har inte hittat några negativa referenser innan jag anlitade dom. Dock så var det inget stort arbete så la ingen större vikt vid det heller. Swishat skulle jag inte gjort, men det gick rätt snabbt plus att jag var nyvaken så tänkte inte så klart.
Ska ringa han som äger företaget på måndag så får vi se vad han säger. Naturligtvis så tänker jag inte betala mer än va vi kom överens om, minus det jag swishat.
För en offert lämnar man väl inte exklusive material? Kan förstå om man räknar med roten i priset, men tycker också det borde nämnas isåfall.
Offert till privatkund är väll alltid inkl material och inkl moms
Blir det sedan tal om RoT, så nämner man väll alltid både före RoT och efter RoT
Behöver inte alltid vara ink material, enklast är ju att ta ett takpris för arbetet och ett påslag på material säg 15-20% och sen bara debitera det som går åt,J javlaandersson skrev:
Moms ska alltid vara med till privatkunder
Att ett företag har F-skatt är ingen garanti för att de (och alla deras anställda) är ärliga. F-skatten är i huvudsak en ren formalitet att söka.messijah skrev:Företaget har F-skatt och har inte hittat några negativa referenser innan jag anlitade dom. Dock så var det inget stort arbete så la ingen större vikt vid det heller. Swishat skulle jag inte gjort, men det gick rätt snabbt plus att jag var nyvaken så tänkte inte så klart.
Ska ringa han som äger företaget på måndag så får vi se vad han säger. Naturligtvis så tänker jag inte betala mer än va vi kom överens om, minus det jag swishat.
För en offert lämnar man väl inte exklusive material? Kan förstå om man räknar med roten i priset, men tycker också det borde nämnas isåfall.
Liknande trådar
-
Duschvägg högre än 200 cm?
Badrum -
Pannorna ligger högre än vindskivebrädan, Hur monterar jag plåten?
Tak & Vind -
Om fakturan som försvann
Artikelkommentarer -
Faktura 15 ggr högre än kostnadsförslaget...
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Städfirma misstänks ha skadat golvet för summa högre än fakturabeloppet
Juridik