Hur och varför droppar det hela tiden från duschmunstycket när den är riktad uppåt och avstängd? Rörläggare sa det var ngt fel på en keramikgrej inne i själva duschen, vi köpte den delen för 275 kr men hjälpte inte. Har någon en aning om var felet kan vara?

Det lär väl vara själva kranen i blandaren då som läcker. Vad ni har köpt och bytt vet jag inte riktigt även om det låter som nåt åt det hållet.

Bästa svaret

Kolla vad det är för duschblandare du har och varför den brukar läcka. Det är ju kranen som släpper in vatten i duschmunstycket.

Låter som att du köpt en keramiskpackning till blandaren men att det inte hjälpt.

Ta en bild på blandaren, alltså manicken du styr vattenmängd och temperatur med. Lättare för oss att gissa rätt då.

harry73 harry73 skrev:
Ser jättefint ut. Själv hade jag accepterat det som det är, men jag förstår att man här kan ha en annan åsikt.
Lite kompensation på en rimlig nivå?
Undrar om detta möjligen hamnade lite fel? :rofl:

harry73
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar om detta möjligen hamnade lite fel? :rofl:
Infinite scroll strikes again :(
Men nu är den borta :)

harry73 harry73 skrev:
Infinite scroll strikes again :(
Visst vet du att "eländet" går att stänga av?

F fredkulla skrev:
Hur och varför droppar det hela tiden från duschmunstycket när den är riktad uppåt och avstängd? Rörläggare sa det var ngt fel på en keramikgrej inne i själva duschen, vi köpte den delen för 275 kr men hjälpte inte. Har någon en aning om var felet kan vara?
Menar du konstant som i varje gång efter duschen har används, och att det då droppar några minuter? Eller menar du att det droppar konstant dygnet runt?

harry73
Alfredo Alfredo skrev:
Visst vet du att "eländet" går att stänga av?
Living on the edge, sedan kan jag belöna de som gissar i vilken tråd inlägget hör hemma med en like.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Menar du konstant som i varje gång efter duschen har används, och att det då droppar några minuter? Eller menar du att det droppar konstant dygnet runt?
Hela tiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.