R roli skrev:
Den är ju infälld i väggen, därför kommer "klumpen" inne i förrådet.
Jo jag insåg det... men inte den som gjorde planritningen...
Är nog lite "Hemnetknarkarna" störd :geek:
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
harry73 harry73 skrev:
Det är nästan att man känner igen huset, eller jag gör det faktiskt ;)
[länk]
Ditt eller?
 
ullberg
harry73 harry73 skrev:
Det är nästan att man känner igen huset, eller jag gör det faktiskt ;)
[länk]
Det var som tusan - det gör jag också, och nej @HOBBY ARCHITECT - det är en annan forumsprofils
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
Ja han sa att det skulle säljas. Det ser trevligt ut men lite för mycket furu för mig :)
 
Låg driftkostnad. Det måste ha bott nån riktigt snål pensionär där... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
7ender och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det där kan man kalla referenshus, varför krångla till det, lösningarna på allt finns där ;)
 
M MetteKson skrev:
Mycket fint och harmoniskt. Välbevarad pärla för sin tid. Hoppas köpare ser det och inte river ut och bygger till för att ”modernisera”. Händer allt för ofta.
Der findes to af disse huse, fra samme arkitekt. Vi ejer det andet. Dog er vores blevet beklædt med mexi tegel på 60-70 tal
 
  • Enfamiljshus från 60-70-talet med mexitegelbeklädnad, omgiven av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kasper1 skrev:
Der findes to af disse huse, fra samme arkitekt. Vi ejer det andet. Dog er vores blevet beklædt med mexi tegel på 60-70 tal
Ja, vad ska man säga. :( Undrar hur de behandlat interiören?

Hus byggda i mexitegel kan i och för sig ha ett värde i sig, då de är något typiskt för just den tiden och dess arkitektur. Det är nu generationsbyte i mexi-husen, då de som byggde dem på 70-talet är äldre och säljer. Jag upplever att nya ägare ofta vill göra allt för att ändra utformning och material på dessa hus. Det kan jag tycka är synd. De må vara fula enligt vissa, men jag tycker att var sak har sin tid och sina värden.
 
M MetteKson skrev:
Ja, vad ska man säga. :( Undrar hur de behandlat interiören?

Hus byggda i mexitegel kan i och för sig ha ett värde i sig, då de är något typiskt för just den tiden och dess arkitektur. Det är nu generationsbyte i mexi-husen, då de som byggde dem på 70-talet är äldre och säljer. Jag upplever att nya ägare ofta vill göra allt för att ändra utformning och material på dessa hus. Det kan jag tycka är synd. De må vara fula enligt vissa, men jag tycker att var sak har sin tid och sina värden.
Interiören er original, udover renoveret el och fiskbensparket.
Vi holder på at renovere huset, men ganske varsamt, så huset beholder sin funkis stil.
Huset er byggd i 1939
 
harry73 harry73 skrev:
Det är nästan att man känner igen huset, eller jag gör det faktiskt ;)
[länk]
Ja det där känns bekant! Slår vad om att det finns en fiffigt dolt placerad mikrovågsugn där!
 
K kasper1 skrev:
Interiören er original, udover renoveret el och fiskbensparket.
Vi holder på at renovere huset, men ganske varsamt, så huset beholder sin funkis stil.
Huset er byggd i 1939
Jag missförstod, jag trodde ni ägde huset som är till försäljning nu. Jag menade inte att kritisera ert hem.

Renovera och underhålla måste man göra, saker slits med tiden. Jag tycker däremot det är synd när inredning i hus som det till salu rivs ut för att ersättas av något som inte alls motsvarar husets karaktär.
 
M MetteKson skrev:
Jag missförstod, jag trodde ni ägde huset som är till försäljning nu. Jag menade inte att kritisera ert hem.

Renovera och underhålla måste man göra, saker slits med tiden. Jag tycker däremot det är synd när inredning i hus som det till salu rivs ut för att ersättas av något som inte alls motsvarar husets karaktär.
Det är lugnt.
Nej, vi äger det andra hus som är identisk med det som nu är såld.
Kommer inte ihåg arkitekten, men det står på ritningen.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.