richardtenggren
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Fast det var snyggare tycker jag. Förutom panelen, jag gillar traditionell träpanel.
I min länk verkar det ju bra lite olika typer av panel på de olika husen, men jag gillar slätspont, även om det är lite drygt att montera.
 
HOBBY ARCHITECT
richardtenggren richardtenggren skrev:
I min länk verkar det ju bra lite olika typer av panel på de olika husen, men jag gillar slätspont, även om det är lite drygt att montera.
Ja, jag tänkte på denna: https://www.stenberg-hudiksvall.se/nya-lider

Gillar inte heller sånt här: https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/Qgkr38qzabAK3Swb_gFuVgiVOlg.jpeg?fit=crop&h=600&w=1200
Nu kanske det var nån speciell anledning att det var så på det huset, men en del bygger helt nya moderna hus med så breda brädor. Usch!
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild] [bild]
[länk]
altanen får mig att tänka påfilmen ferris bueller's day off
 
Vaddå? Det är ju svenskt...
 
HOBBY ARCHITECT
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[media]
VM-guld i smaklöshet?! Fick lite sura uppstötningar, skulle aldrig köpa om jag hade pengarna!
Wow, spännande! Men vad har Bentley med Sverige att göra. Men visst, speciellt vackert var det ju inte. Men alltid fascinerande med lyx.
 
Finns det verkligen folk som köper radhus för 200 miljoner?
 
J Jensa86 skrev:
Finns det verkligen folk som köper radhus för 200 miljoner?
Vad då radhus? De är ju inte ihop byggda och är inte tätare placerade än vilket villaområde som helst som brukar ”poppa” upp på någon gammal åker strax utanför en tätort.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Hoppas att detta kvalificerar sig till tråden.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-135m2-ostra-goinge-kommun-drakaberga-1335-16889578

Huset är coolt, anser jag. Och ritat av arkitekt :)

Skämt åsido så är det något extra, framför allt för att ligga i en fullständig avkrok som Östra Göinge kommun.
"på promenadavstånd från Glimåkra samhälle" är ungefär lika attraktivt läge som "4 timmars kamelfärd till Ulan Bataar".

Villan ser välbevarad funkis ut. Inredningen med fanér i hall och kök är extraordinärt fint bevarad och ovanlig idag på alla sätt. Vacker terass under tak mot den lummiga baksidan.

Välbevarad funkisvilla med fanérinredning, terrass och lummig trädgård i Östra Göinge kommun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funkisvilla med bevarad fanérinredning och takterrass, omgiven av lummig skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Välbevarat funkis kök med fanérmöbler, rostfri kyl och retro belysning, utsikt mot grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Välbevarad inredning med bokhylla och fanér i en ljus funkisvilla, parkettgolv, och retro möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funkisvilla med bevarad fanérinredning i hallen, skohylla och klädhängare framför öppen ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 14 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Hoppas att detta kvalificerar sig till tråden.
[länk]

Huset är coolt, anser jag. Och ritat av arkitekt :)

Skämt åsido så är det något extra, framför allt för att ligga i en fullständig avkrok som Östra Göinge kommun.
"på promenadavstånd från Glimåkra samhälle" är ungefär lika attraktivt läge som "4 timmars kamelfärd till Ulan Bataar".

Villan ser välbevarad funkis ut. Inredningen med fanér i hall och kök är extraordinärt fint bevarad och ovanlig idag på alla sätt. Vacker terass under tak mot den lummiga baksidan.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Mycket fint och harmoniskt. Välbevarad pärla för sin tid. Hoppas köpare ser det och inte river ut och bygger till för att ”modernisera”. Händer allt för ofta.
 
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Ful fasad. :surprised: Som en fabrik.
[bild]
[bild]
[länk]
(annars fint)
Men öppenspis i förrådet är ju inte dumt :-D
 
Scout Scout skrev:
Men öppenspis i förrådet är ju inte dumt :-D
Den är ju infälld i väggen, därför kommer "klumpen" inne i förrådet.
 
  • Haha
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.