Hej,
Jag har upptäckt en spricka i ett sovrum i mitt huset som ska renoveras.
Bakom denna vägg finns ett allrum och den har också spricka i vägg kanten.
Det är ett spricka/hål igenom så man kan se lite i det andra rummet igenom.
Köpte denna https://www.hornbach.se/shop/Vaggspackel-FINJA-Laga-Vagg-15-kg/8835586/artikel-detaljer.html
Tänkte att jag kan fylla ut hela sprickan med den spackeln. Efter att jag hade blandad färdigt en liten del av den för att testa hur det är att arbeta med materialet. Jag hade svårt trycka in materialet in på djupet i sprickan, vad kan jag göra bättre för att trycka in materialet in på djupet?
Ska man använda något annat för åtgärda detta?
Alla tips uppskattas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Köpte denna https://www.hornbach.se/shop/Vaggspackel-FINJA-Laga-Vagg-15-kg/8835586/artikel-detaljer.html
Tänkte att jag kan fylla ut hela sprickan med den spackeln. Efter att jag hade blandad färdigt en liten del av den för att testa hur det är att arbeta med materialet. Jag hade svårt trycka in materialet in på djupet i sprickan, vad kan jag göra bättre för att trycka in materialet in på djupet?
Alla tips uppskattas
Du är rätt ute använd dig av den produkten. Visst är det trångt att komma imellan har du någon liten smörkniv så kanske det hjälper lite. Alternativt så kan man köpa spackel på tub och pressa in produkten.S SaadRH skrev:Hej,
[bild] [bild]
[bild] [bild]
Köpte denna [länk]
Alla tips uppskattas
Vh Alexander.
Kollade några video på Youtube och där fyllde någon ett skumliknande material in på djupet innan och därefter spacklade på med liknande material. Det där skumliknande material är det för isolering? Eller kan jag försöka trycka in bara detta spackel in så djup som möjligt.
Redigerat:
Du menar nog fogskum, jag hade kört med spackel.S SaadRH skrev:
Vh Alexander
Okej, testade lite från sovrummet och då var det väldigt svårt att trycka in materialet. Tror jag lyckades trycka in ca 1,5-2 cm. Det är inte så lätt att jobba från sovrummet med vattenledningarna i vägen. Men är det typ bara att trycka i materialet med en bredspackel? Tänkte att det kanske är lättare att trycka in materialet från allrummet.Scsi skrev:
Vilken spackel på tub skulle du rekommendera för sånt?
https://www.byggmax.se/cement-expre...MIt7SRmcmG7AIVhumyCh3d4gQBEAQYASABEgIrN_D_BwES SaadRH skrev:Okej, testade lite från sovrummet och då var det väldigt svårt att trycka in materialet. Tror jag lyckades trycka in ca 1,5-2 cm. Det är inte så lätt att jobba från sovrummet med vattenledningarna i vägen. Men är det typ bara att trycka i materialet med en bredspackel? Tänkte att det kanske är lättare att trycka in materialet från allrummet.
Vilken spackel på tub skulle du rekommendera för sånt?
En helt ok produkt. Man behöver inte blanda eller något bara att pressa in sen låta torka. Beroende på hur stor sprickan är kan det givetvis gå åt fler tuber.
Vh Alexander