Hej
Funderar på en begagnad Robland SD410 alternativt en ny Hammer a41 med spiralkutter.
Någon som har erfarenhet av Robland maskiner.
Känns som det är mer kvalitet i Robland om man bara ser på vikten då den väger bra mer än jämfört med hammar.
Är de prisvärda?
 
Redigerat:
Ingen som har erfarenhet av Roblands maskiner?
 
A
Men de är väl inte riktigt jämförbara eller? Nu vet jag inte exakta priset på ngn av dem, men Robland ser ut att vara i en annan division med priser på runt 7800 euro för maskiner med tersa inte spiral. Det är ju flera som har Hammer här på forumet, de verkar nöjda(y)
 
Redigerat av moderator:
Hej
Jo det har jag sett att nya är i den prisklassen.
Det jag funderar över är om dessa Robland hyvlar är såpass mer robusta att de kan nästan hålla samma pris som en ny hammer även om Robland hyveln är ca 10 år gammal.
 
A
Jag förstår. Jag vet faktiskt inte, man ser inte så mkt Robland i mina trakter. Mkt i maskinvärlden är ju OEM, finns nog många maskiner som är mkt lika under skalet.
 
Har aldrig haft någon för när jag var sugen på en begagnad för nåt år sen och mailade Robland om en manual orkade de inte svara. Där dog dom för mig.
 
Svårt att råda. Robland maskinen ser välgjort ut men svårt att säga något utan att klämma och känna. Jag hade valt en A3-41 enbart för spiralkuttern. Finns inte många saker jag inte gillar med den maskinen. Det mesta är mindre detaljer.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.