Hejsan,

Vet inte om jag postar detta i rätt avd av forumet, men någon som kan ge tips på en bra byggnadskonstruktör?

Hej
Vi letar också efter en byggnadskonstruktör i Kungsbacka-trakten. Verkar jättesvårt att få tag på någon. Har mailat/ringt alla vi kan hitta, men antingen har de inte tid eller så svarar de inte.
Tyvärr verkar det inte finnas ett gemensamt namn heller, vilket gör det svårare..
Men lycka till! Skriv och berätta om ni hittade någon bra!

Vad är det ni behöver hjälp med?

Vi behöver hjälp med att göra en ritning på vårt befintliga hus (finns ingen sedan tidigare) och rita (samt räkna på hållfastighet och allt som behövs) en utbyggnad som vi ska bygga.
Vad vi har förstått när vi haft kontakt med arkitekter, så är det en byggnadskonstruktör som ska hjälpa oss med detta.

lkarlsson skrev:
Hejsan,

Vet inte om jag postar detta i rätt avd av forumet, men någon som kan ge tips på en bra byggnadskonstruktör?
Det är lite svårt eftersom du inte talar om var du ska bygga...........

ta fram ritningar först!
den här killen hjälpte mig med ritningar, sen lejde jag en KA och en snickare som bygde enbart efter bygglovs handlingen. funkade utmärkt han ritade upp befintligt hus efter foton och mått från mig, vi skötte alltvia mejl och telefon.

http://www.blocket.se/vi/19895099.htm?ca=11_s
skicka pm om länken slutat fungera. så får du han mejl av mig.

Ops sorry jag glömde ju tala om vart jag ska bygga. Det är strax utanför Linköping, stenhus! A ritningar finns givetsvis redan!

Jag ringde Maxit som gav några namn på konstruktörer. Ingen av dem hade tid, med de hänvisade till en ensamföretagera som jag engagerade på distans.

Jag fixade ritningar och han gjorde konstruktion av takstolar, bjälklag och förstärkning av väggarna som muras i Isoleca. Bl.a. hanteriing av vindlaster på en vägg som är elva meter och saknar mellanväggar. All korespondens skedde med mail och fungerade utmärkt.

Moltas skrev:
Vi behöver hjälp med att göra en ritning på vårt befintliga hus (finns ingen sedan tidigare) och rita (samt räkna på hållfastighet och allt som behövs) en utbyggnad som vi ska bygga.
Vad vi har förstått när vi haft kontakt med arkitekter, så är det en byggnadskonstruktör som ska hjälpa oss med detta.
Hej Moltas!

Konstigt att arkitekterna har hänvisat dig vidare, tycker jag. Som du beskriver det så tolkar jag det som att du behöver en arkitekt som ritar upp ditt befintliga hus och sedan gör bygglovsritningar med utbyggnaden. När du fått bygglov så behöver du en konstruktör som räknar och dimensionerar tillbyggnaden. Helst skulle du kanske han en som gör både ock! :) Tror han som vi anlitade fortfarande jobbar så, om du är intresserad?

Gabriel Kridih skrev:
Hej,
jag är en byggnadskonstruktör, som har projekterat en hel del villor samt kontor, sjukhus osv.
Skickar gärna med ett CV, där står en del projekt jag gjort. I övrig är jag master och civilingenjör

Ni kan kontakta mig via privat mail:
master_kridih@hotmail.com
Jag misstänker att det inte är aktuellt längre då det var 6 år sedan de skrev här senast :)

Snacka om bump.

Fast det är väl jättebra om nån annan är på jakt?

jag ska skicka honom ett mail.

Behöver en byggnadskonstruktör i nv-skåne.

Ska riva en bärande vägg på första våningen i ett 1,5 plans hus och stötta upp med en järnbalk.

Har någon något tips?

Vad kan det tänkas kosta?

Jag gissar på runt 5-10 tusen för enbart konstruktörens jobb. Hade gärna betalat så lite som möjligt

Kostnaden beror till stor del på vilka underlag du har på huset, men 4-5kkr om det är en relativ enkel avväxling skulle jag gissa på.

B bossespecial skrev:
Kostnaden beror till stor del på vilka underlag du har på huset, men 4-5kkr om det är en relativ enkel avväxling skulle jag gissa på.
Gott, då ligger jag inte helt fel prismässigt.

Väggen delar av köket och kontor/gästrum och är på ca 3-4 meter.

Ritad planlösning med en markerad vägg som delar av köket och ett annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.