Finns det några andra rabatter än de som Safe Land kör hela tiden? Eller tror ni att priset går att förhandla om man ska köpa ett larm för nästan 20 tkr?

Undrar också, går det att koppla på i stort sett vilken kamera som helst och kan i så fall väktare se den?
 
Lucky2015
H Husbygge2020 skrev:
Finns det några andra rabatter än de som Sade Land kör hela tiden? Eller tror ni att priset går att förhandla om man ska köpa ett larm för nästan 20 tkr?

Undrar också, går det att koppla på i stort sett vilken kamera som helst och kan i så fall väktare se den?
Rekommenderar dig att begära in en offert från Wingblad teknik.
 
Lucky2015
H Husbygge2020 skrev:
Finns det några andra rabatter än de som Safe Land kör hela tiden? Eller tror ni att priset går att förhandla om man ska köpa ett larm för nästan 20 tkr?

Undrar också, går det att koppla på i stort sett vilken kamera som helst och kan i så fall väktare se den?
Nej, du kan inte använda vilken kamera som helst där bilden överförs till väktare. Ett förslag är att du använder dig av Ajax Motioncam. Med denna så skickas en bildserie till larmcentralen vid utlöst larm.

https://ajax.systems/products/motioncam/
 
Lucky2015
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Ännu bättre. Då har du 2 års garantin kvar. Ajax support brukar vara snabb, räkna med svar efter några timmar :)
@LövenDempa Hur gick det för dig? Fick du någon rätsida?
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
@LövenDempa Hur gick det för dig? Fick du någon rätsida?
Fick en instruktion via mail hur man skulle rengöra kammaren på brandvarnaren. Kan väl tycka att det är okej i ett första steg.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
3 veckor med Ajax och nu har ena magnetkontakten tappat 25% enligt batteriindikator. Ska bli intressant att se hur länge den håller ut. 7 år känns som en utopi.
 
Kan man använda Ajax camera som övervakningskamera? Eller hur fungerar den? Är bilderna endast tillgängliga vid utlöst larm eller kan man alltid se vad som händer framför kameran?
 
S spamb skrev:
Kan man använda Ajax camera som övervakningskamera? Eller hur fungerar den? Är bilderna endast tillgängliga vid utlöst larm eller kan man alltid se vad som händer framför kameran?
Endast vid utlöst larm. Då tar den en serie bilder som sedan presenteras. Vill du ha ”kontinuerlig” övervakning så får du installera separat kamera (går dock att se live i Ajax app beroende på kamera).
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
N Nuno skrev:
Endast vid utlöst larm. Då tar den en serie bilder som sedan presenteras. Vill du ha ”kontinuerlig” övervakning så får du installera separat kamera (går dock att se live i Ajax app beroende på kamera).
S spamb skrev:
Kan man använda Ajax camera som övervakningskamera? Eller hur fungerar den? Är bilderna endast tillgängliga vid utlöst larm eller kan man alltid se vad som händer framför kameran?
Det har nämnts tidigare i tråden men kan vara värt att upprepa: det är bara när inbrottslarmet aktiverats som MotionCam tar bilder, ej vid utlöst brandlarm (Fireprotect).
 
  • Gilla
Nuno
  • Laddar…
P panzerkin skrev:
Det har nämnts tidigare i tråden men kan vara värt att upprepa: det är bara när inbrottslarmet aktiverats som MotionCam tar bilder, ej vid utlöst brandlarm (Fireprotect).
Helt korrekt. Bra poäng
 
Så var det dags för mig att ge mig in i Ajaxträsket med. Det var rea på en del komponeneter på Megatech så jag slog till:

Tabell med köpta Ajax larmsystemskomponenter och priser, inklusive MotionCam och Hub 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har inga dörrsensorer med till att börja med då jag vill testa med bara motioncam först.
Jag har tre olika byggnader jag ska övervaka och en plats utomhus mellan husen.

Eftersom larmet är så modulärt blir det att komplettera om det skulle visa sig behövas.

Bra kundservice från Megatech med. Jag la en betalning via Paypoal och tyckte den såg otydlig ut. Mailade betalningsuppgifterna till MEgatech och 30 minuter senare fick jag mail om att de hade verifierat den och skulle packa ordern. En lördag :D

I princip halva priset på Motioncam, motionprotect outdoor och Hub 2 känns lite för bra för att missa. Speciellt med Megatech redan låga priser.
 
Appendix Appendix skrev:
Så var det dags för mig att ge mig in i Ajaxträsket med. Det var rea på en del komponeneter på Megatech så jag slog till:

[bild]

Jag har inga dörrsensorer med till att börja med då jag vill testa med bara motioncam först.
Jag har tre olika byggnader jag ska övervaka och en plats utomhus mellan husen.

Eftersom larmet är så modulärt blir det att komplettera om det skulle visa sig behövas.

Bra kundservice från Megatech med. Jag la en betalning via Paypoal och tyckte den såg otydlig ut. Mailade betalningsuppgifterna till MEgatech och 30 minuter senare fick jag mail om att de hade verifierat den och skulle packa ordern. En lördag :D

I princip halva priset på Motioncam, motionprotect outdoor och Hub 2 känns lite för bra för att missa. Speciellt med Megatech redan låga priser.
Hur får du de priserna?
Hub 2 kostar 292 eur när jag lägger den i kundvagnen.
 
Jag går i tankar att byta ut mitt sector alarm och har just kikat på ajax. Har förstått att det går att koppla larmet till en central som kan tillkalla väktare beroende på bilder.
Kan man välja vilka centraler som helst eller hur funkar det? Vad kostar det "normalt" för att koppla till central?
 
Appendix Appendix skrev:
Den vita?
[länk]

Den svarta är ordinarie pris :D
Med de 25% som läggs på skiljer det 400:- till safeland vilket ändå får ses som ett bra pris. Jämförde en hel del och kom fram till att typ allt förutom just hub 2 och motioncam var billigare på Safeland (+25% moms tillkommer på alla priser på Appendix lista ovan på Megateh, syns i varukorgen).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.