Lucky2015
S SolenSkiner skrev:
Var med om samma sak, blev rejält rädd när larmet gick att det brann i garaget. Lösningen blev att ställa in ignorera första larmet.
Hur fungerar det när man ställer in att den ska ignorera första larmet? Väntar systemet då på att någon fler varnare ska känna rök eller mäter den som känner av något under längre tid istället för att larma direkt?
 
Lucky2015
G GammaltSomNytt skrev:
Nej, men ett av mina brandlarm rapporterade rök vid 04:00 på morgonen för ett par dagar sedan vilket löste ut larmet mitt i natten. Ingen rök och nyinstallerat system. Sekunder senare rapporterade den att det inte var rök längre. Hoppas den inte tänker fortsätta falsklarma om rök.
Du kanske har något fel på din Fireprotect? Maila Ajax support genom appen, då skickas en logg till dem också. De kanske kan se om det var någon bugg eller hårdvarufel så att de kan se till så att det inte sker igen.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Du kanske har något fel på din Fireprotect? Maila Ajax support genom appen, då skickas en logg till dem också. De kanske kan se om det var någon bugg eller hårdvarufel så att de kan se till så att det inte sker igen.
Mycket möjligt. Helt ny som suttit uppe i ett par veckor. Ska definitivt rapportera, bra tips!
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Hur fungerar det när man ställer in att den ska ignorera första larmet? Väntar systemet då på att någon fler varnare ska känna rök eller mäter den som känner av något under längre tid istället för att larma direkt?
Läste på. Den ignorerar första detect, sätter en timer internt på 30s, om den känner rök då också så triggar den.

  • Ignore the first alarm. Snooze feature for alarms to check for the presence of smoke.
The option works as follows:

  1. The smoke alarm is triggered.
  2. The built-in 30 s timer inside the detector is activated.
  3. If, after 30 s smoke is detected, the alarm is transmitted to the hub.
This setting is recommended for premises with potential sources of false alarms, for example, if the detector is installed at the location where drafts are likely to occur.
Känns som något man vill göra som sista alternativ.
 
Lucky2015
G GammaltSomNytt skrev:
Mycket möjligt. Helt ny som suttit uppe i ett par veckor. Ska definitivt rapportera, bra tips!
Om du inte redan hittat det så är det under "Rapportera problem" i menyn. De är supersnabba på att svara när man rapporterar problem. Tar max några timmar så har du ett svar :)
 
  • Skärmdump av en meny i en app med alternativet "Rapportera problem" markerat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Tittar på Ajax men funderar på hur ni som aktiverar larmet i huset när ni sover har det inställt ifall det larmar på natten? :thinking: Kör ni att siren larmar eller har man möjlighet att först larma genom diskret notis /signal i mobilen eller surfplatta för att därefter köra siren om man tex inte skulle kvittera.
 
  • Gilla
SolenSkiner
  • Laddar…
Lucky2015
H Hobby Bob skrev:
Tittar på Ajax men funderar på hur ni som aktiverar larmet i huset när ni sover har det inställt ifall det larmar på natten? :thinking: Kör ni att siren larmar eller har man möjlighet att först larma genom diskret notis /signal i mobilen eller surfplatta för att därefter köra siren om man tex inte skulle kvittera.
Jag har fördröjning på larmet vid nattläge. Då piper inpasseringssignalen på innesirenen i valt antal sekunder innan larmet går igång med sirener. Tycker det är bra om man råkar gå ut genom entrédörren när larmet är aktiverat med nattläget. Du kan även ställa in att nattläget ska aktiveras vid en viss tid varje dag samt automatiskt stänga av.
 
  • Gilla
Hobby Bob
  • Laddar…
köpte ett netmore simkort men när jag ska spara APN inställningarna (data.rewicom.net) kommer det efter 1m upp att inställningar går inte att spara i appen. Någon som varit med om detta innan?
 
Lucky2015
V viggen_l skrev:
köpte ett netmore simkort men när jag ska spara APN inställningarna (data.rewicom.net) kommer det efter 1m upp att inställningar går inte att spara i appen. Någon som varit med om detta innan?
Har du lagt in simkortet i plats 1 i hubben och ändrar inställningarna för apn för sim 1 i appen? Lätt att förväxla. Om du förväxlat detta kommer detta felmeddelande upp.
 
Den säger skrivit som på sim1 men okänt nummer.
 
Lucky2015
V viggen_l skrev:
Den säger skrivit som på sim1 men okänt nummer.
Det står endast numret där om informationen finns skriven på kortet. Netmore har inte denna information på simkortet.

Har du kontrollerat att du verkligen satt simkortet i plats 1 i hubben. Och sen såklart lagt in apn inställningarna i appen under sim 1.
 
Lucky2015
V viggen_l skrev:
Den säger skrivit som på sim1 men okänt nummer.
Och inställningarna är rätt under modeminställningar i appen? Så här ska det se ut:
 
  • Skärmdump av modeminställningar i app, med alternativ för mobil, roaming och SIM-kort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det står mobil ansluten, aktivt sim i kortplats 1. Hade ett comviq där innan som fungerade. Men där behövdes inte apn ändras.
 
Lucky2015
V viggen_l skrev:
Det står mobil ansluten, aktivt sim i kortplats 1. Hade ett comviq där innan som fungerade. Men där behövdes inte apn ändras.
Märkligt. Har du testat igen? Kanske bara var någon störning då du gjorde det tidigare?
 
Lucky2015
V viggen_l skrev:
Det står mobil ansluten, aktivt sim i kortplats 1. Hade ett comviq där innan som fungerade. Men där behövdes inte apn ändras.
Blir det samma sak om du testar att använda kortplats 2 också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.