Sedan jag bytte webbläsare till Brave (som bl.a. blockar alla annonser) så är såväl Byggahus som Aftonbladet en fröjd att surfa på. Snabbt och annonsfritt.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast nu är det väl som så att det är google som genererar annonsen, och att du nyligen var inne på elbutik och kollade skymningsrelä ;)
Visst är det så. Men fortfarande fungerar det ungefär som tänkt antar jag.
 
B b8q skrev:
Sedan jag bytte webbläsare till Brave (som bl.a. blockar alla annonser) så är såväl Byggahus som Aftonbladet en fröjd att surfa på. Snabbt och annonsfritt.
Emoji som gör tystnadstecken med finger framför munnen.

:D:p:crysmile:
 
  • Haha
Mats-S och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]

:D:p:crysmile:
Äh, sajtägarna har redan full koll på vilka browsers som används av folk som besöker sajten.
 
B b8q skrev:
Äh, sajtägarna har redan full koll på vilka browsers som används av folk som besöker sajten.
Eller i varje fall vilken browser besökarna påstår att de använder... :cool: Fast i mitt och säkert de flestas fall är det nog samma sak. Men några foliehattar finns det säkert som spelar med "falska kort". Nej åter till ämnet. :oops:
 
H H-Thomasson skrev:
Det verkar inte gå någon nöd på ägarna sv bygga hus med teslor på uppfaren och 1 mille + i vinst på företaget per år. Så varför ska vi betala extra för att slippa se reklam när det finns gratis adblocker

[länk]
Jag ska sluta handla på HM, ägarna är miljonärer så det stänker om det, jag kan lika bra gå runt i mina gamla kläder..
 
Å för att inte tala om ICA-handlarna, å ..., å... .
Kanske lika bra att alla människor på hela jorden tar kollektivt **** så att ingen kan tjäna mer pengar än någon annan.
 
useless useless skrev:
I grunden handlar det om att det kostar pengar att driva siten. Om inte reklamintäkterna räcker till måste man hitta andra sätt - Vanlig enkel företagsekonomi.
Det kostar väl ingenting. Förut har alla sajter drivits av engagerade individer med ett brinnande intresse och stor del av admin genom moderatorer. Problemet i dag är att allt görs i syfte att tjäna pengar, ingen har lust att göra någonting gratis. Titta tex på alla dessa fb sider för annonser som den ena efter den andra nu ska ha betalt.
byggahus är väl inget undantag.
Jag tror dock inte att det är så många som vill pröjsa 40 spänn i månaden för en bättre sökfunktion och lite snabbare hastighet för att surfa på en skitsida fem minuter innan läggdags...
 
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Det kostar väl ingenting....
Sajten skall ligga på en större server någonstans och den är inte "gratis". Du tror väl inte att de har en tillräckligt stor server ståendes i källaren...... och även om de mot förmodan skulle ha det så är inte heller den "gratis".
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Jonas Persson
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
...för att surfa på en skitsida fem minuter innan läggdags...
Tror många som är på detta forum skulle kalla det allt annat än skitsida. Byggahus är en enorm kunskapsdatabas som fylls på med ny kunskap hela tiden. Många har sparat ofantliga summor med pengar genom råd och kunskap de fått på denna sida. Mycket av det som avhandlas är unikt för Sverige, så det är svårt att finna informationen på internationella sidor.

Att sidan går med vinst ser jag som positivt, det innebär att det finns ett incitament att fortsätta driva denna sida även i framtiden och att kunna göra det bra. Tyvärr ser jag inga alternativ till Byggahus och skulle sakna sidan om den försvann eller blev mindre aktiv.

För tio, femton år sedan var jag mycket inne på en snarlik sida, Fotosidan.se. På den tiden var det en mycket aktiv sida, men de tappade sina medlemmar som förvann till Facebook och andra sociala medier. En miljö som inte strukturerar upp kunskapen som insamlas på samma sätt och som är utspridd på många sidor, kort sagt sämre.
 
  • Gilla
Mikael_L och 9 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Sajten skall ligga på en större server någonstans och den är inte "gratis". Du tror väl inte att de har en tillräckligt stor server ståendes i källaren...... och även om de mot förmodan skulle ha det så är inte heller den "gratis".
es.suhaggyB gick och la sig 16:18...
 
  • Haha
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Sajten skall ligga på en större server någonstans och den är inte "gratis". Du tror väl inte att de har en tillräckligt stor server ståendes i källaren...... och även om de mot förmodan skulle ha det så är inte heller den "gratis".
Går bra att lösa med inkomster från annonsering.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tror många som är på detta forum skulle kalla det allt annat än skitsida. Byggahus är en enorm kunskapsdatabas som fylls på med ny kunskap hela tiden. Många har sparat ofantliga summor med pengar genom råd och kunskap de fått på denna sida. Mycket av det som avhandlas är unikt för Sverige, så det är svårt att finna informationen på internationella sidor.

Att sidan går med vinst ser jag som positivt, det innebär att det finns ett incitament att fortsätta driva denna sida även i framtiden och att kunna göra det bra. Tyvärr ser jag inga alternativ till Byggahus och skulle sakna sidan om den försvann eller blev mindre aktiv.

För tio, femton år sedan var jag mycket inne på en snarlik sida, Fotosidan.se. På den tiden var det en mycket aktiv sida, men de tappade sina medlemmar som förvann till Facebook och andra sociala medier. En miljö som inte strukturerar upp kunskapen som insamlas på samma sätt och som är utspridd på många sidor, kort sagt sämre.
Skrivs mycket skit och killgissningar också. Ingen som sitter och korrekturläser mig veterligen, men jag kanske har fel?
 
Jonas Persson
es.suhaggyB es.suhaggyB skrev:
Går bra att lösa med inkomster från annonsering.
Som de som vill kan titta på, med premium slipper man. Det är ditt val, inget krav.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.