5 970 läst · 26 svar
6k läst
26 svar
"saklig grund" för att granne ska säga nej
Frågade du om vad dom tyckte att se solen för första gången ?
Kanske dom blev sura för att dom gillade leva som mullvader ;D ;D ;D ;D
En av våra grannarna försökte vid vår första träff att be om att vi skulle ta ner en ek (enda träd vi kommer att ha kvar på tomten) för att den smutsade ner hennes tak.
När jag tittar ut från hennes kök, vad ser jag... en ek!
Den hade hon inte tagit ner, den smutsade inte tänkte jag, det är bara min.
Min ek kommer att stå kvar så länge jag bor i huset !!
Vi tyckte att det var fräckt :-/
Kanske dom blev sura för att dom gillade leva som mullvader ;D ;D ;D ;D
En av våra grannarna försökte vid vår första träff att be om att vi skulle ta ner en ek (enda träd vi kommer att ha kvar på tomten) för att den smutsade ner hennes tak.
När jag tittar ut från hennes kök, vad ser jag... en ek!
Den hade hon inte tagit ner, den smutsade inte tänkte jag, det är bara min.
Min ek kommer att stå kvar så länge jag bor i huset !!
Vi tyckte att det var fräckt :-/
Hmmm...
Sen vi började bygga har två av tre grannar "gått till andra sidan". Den ena gubben fick vi rätt bra kontakt med fast andra sa att han var knepig. Han gick bort innan vi började bygga ordentligt. Den andra grannen var en jobbig gubbe som la sig i allt vi gjorde och visste alltid bäst. Som tur är blev vi vänner till slut. Han slutade lägga sig i och vi började prata med honom igen. Tyvärr hann vi nog bägge tänka att det vore bättre om gubbjäveln försvann och det ångrar vi självklart idag.
Ville bara säga att tänk er för vad ni önskar era grannar!
Dessutom dog grannens hund också. Så man börjar ju undra.... är det vi som tar kål på alla??? Vi som är så snälla och lugna... >
Vill ni bli grannar med oss????!!!
Sen vi började bygga har två av tre grannar "gått till andra sidan". Den ena gubben fick vi rätt bra kontakt med fast andra sa att han var knepig. Han gick bort innan vi började bygga ordentligt. Den andra grannen var en jobbig gubbe som la sig i allt vi gjorde och visste alltid bäst. Som tur är blev vi vänner till slut. Han slutade lägga sig i och vi började prata med honom igen. Tyvärr hann vi nog bägge tänka att det vore bättre om gubbjäveln försvann och det ångrar vi självklart idag.
Ville bara säga att tänk er för vad ni önskar era grannar!
Dessutom dog grannens hund också. Så man börjar ju undra.... är det vi som tar kål på alla??? Vi som är så snälla och lugna... >
Vill ni bli grannar med oss????!!!
C!
Vi skall snart börja springa runt till grannarna och få dem att skriva på byggritningarna. Om det är någon som strular, kan jag hota med att du/ni kommer att bo där i några månader "tills problemet är ur världen"?
Nej usch, vilka tankar
Vi skall snart börja springa runt till grannarna och få dem att skriva på byggritningarna. Om det är någon som strular, kan jag hota med att du/ni kommer att bo där i några månader "tills problemet är ur världen"?
Nej usch, vilka tankar
Hota med oss du!
Nä, ärligt talat så var det faktiskt jättehemsk känsla när vi fick veta att förra grannen hade dött. Men han var ju gammal och sjuk så det kunde man ju förstå att det inte var mycket kvar av gubben.
Jag hoppas att det flyttar in nåt trevligt yngre par istället. (som är friska och looovar att leva ett tag till)
Nä, ärligt talat så var det faktiskt jättehemsk känsla när vi fick veta att förra grannen hade dött. Men han var ju gammal och sjuk så det kunde man ju förstå att det inte var mycket kvar av gubben.
Jag hoppas att det flyttar in nåt trevligt yngre par istället. (som är friska och looovar att leva ett tag till)
Tyvärr kommer det alltid finnas folk som skall lägga sig i och som inte värderar saker på samma sätt som en del andra.
Som tur är så måste man ju inte umgås med dem och förhoppningsvis finns det andra runt i kring som är trevligare - om inte så har jag hört att trampminor är effektiva....
Skämt åsido - det är inte mycket man kan göra mer än att föregå med gott exempel och att visa sin goda vilja genom att presentera sig, visa ritningar och fråga vad de tycker är ju exemplariskt.
Lycka till ni som har små surkart kring er och hoppas de mognar med tiden!
Som tur är så måste man ju inte umgås med dem och förhoppningsvis finns det andra runt i kring som är trevligare - om inte så har jag hört att trampminor är effektiva....
Skämt åsido - det är inte mycket man kan göra mer än att föregå med gott exempel och att visa sin goda vilja genom att presentera sig, visa ritningar och fråga vad de tycker är ju exemplariskt.
Lycka till ni som har små surkart kring er och hoppas de mognar med tiden!
Jag tycker att det låter som om denne man mest är sur för att ni ska se in i hans sovrum och upptäcka att det totalt saknas aktivitet därinne ;D ;D ;Daneby skrev:Vi har varigt och knackat på hos surmulen... men han blev inte gladare för det... 8)...... alla andra grannar tyckte det var kanon roligt och var bara positiva till vårt bygge.... denne surmule är *känd* för att lägga sin långa näsa i blöt.... Vårt hus kommer inte avika något förutom att garaget kommer ligga 1 m från tomt gräns... Det klagade han inte på (hanns ligger minsan 1 m från vår tomt) saken var den att vi skulle kunna "se" in från vårt sovrum ner till hanns .............. Precis som jag inte har något annat att göra????? .........kommunen virrar på huvudet åt honnom och har ALDRIG varigt med om något liknande ........ helt klart kommer det kännas surt att bo jämmte denne man.... men tomten är guld så det e det värt/ Bertil
Liknande trådar
-
Hur täta hål mellan krypgrund och träet ovanför?
Grund & Markarbeten -
Vad är detta för konstig grundfärg?
Byggnadsvård -
Vilka företag suger ut material från torpargrund?
Grund & Markarbeten -
Tillfällig grund för friggebod.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ventilation i badrum - sakliga grunder för att reklamera
Frågor och svar om badrumsrenovering